اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته دندان پزشکی در روسیه

♦ آموزشگاه آموزش زبان روسی اصفهان ♦

دوره پادفک در کالج

تحصیل دندانپزشکی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای 9 ماهه دارد. دوره آموزشی پادفک یکی از مهمترین مراحل تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی محسوب می‌شود. این دوره نه ماهه در کالج‌های کشور روسیه برگزار شده و دانشجویان موظف هستند قبل از ورود به دانشگاه این دوره را کامل کرده و به اتمام برسانند.

مراحل تحصیل دندانپزشکی در روسیه

رشته دندانپزشکی نیز مانند دیگر رشته‌های پزشکی نیاز به گذراندن یک دوره مقدماتی یا عمومی مربوط به این رشته را دارد. تحصیل دندانپزشکی در روسیه با واحدهای درسی عمومی شروع می‌شود. پس از اتمام این دروس و کسب نمره قبولی، دانشجویان باید واحدهای درسی عملی و تخصصی دندانپزشکی را با بهترین رتبه به پایان برسانند. با توجه به اینکه این دروس به صورت عملی تدریس می‌شوند، واحدهای درسی معمولا در مراکز درمانی آموزش داده می‌شوند.

برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه چه دروسی را باید بگذرانیم؟

هر رشته تحصیلی از واحدهای درسی عمومی و تخصصی مشخصی تشکیل شده است که دانشجویان برای دریافت مدرک باید این واحدها را با موفقیت پشت سر بگذارند. مهارت‌ها و دروس مهم در رشته دندانپزشکی نیز شامل موارد متعددی می‌شوند که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • آسیب‌شناسی فک و دهان
  • جراحی دهان و دندان
  • ساخت دندان
  • ساخت انواع پروتز ثابت و متحرک
  • ارتودنسی
  • دندانپزشکی عمومی
  • دروس تخصصی مانند مورفولوژی دندان، فارماکولوژی، اندونتیکس و…
  • دروس پایه و اصلی مانند بافت‌شناسی، میکروب‌شناسی، بیوشیمی، فیزیولوژی

 هزینه زندگی در روسیه

در کنار هزینه تحصیل، زندگی دانشجویی در این کشور نیز هزینه‌هایی به همراه دارد. هزینه زندگی دانشجویی با توجه به شهر، خوابگاه و محل سکونت متغیر است. میانگین هزینه خوابگاه به عنوان محل سکونت دانشجو، بین 60 تا 700 دلار در ماه است. همچنین هزینه اجاره کردن خانه در نقاط مختلف شهر نیز با تغییر قیمت همراه است. به عنوان مثال شما برای اجاره و سکونت در یک واحد تک خوابه در مرکز شهر، باید ماهانه هزینه‌ای بین 450 تا 500 دلار پرداخت کنید.

بهترین دانشگاه‌های روسیه

هر کشور با توجه شرایط آموزشی و کسب رتبه در رنکینگ جهانی، دارای چند دانشگاه معتبر و عالی بوده که افراد زیادی علاقه‌مند ورود به این مراکز آموزشی هستند. برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه نیز چند دانشگاه معتبر و شناخته شده وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

دانشگاه سن پترزبورگ

این مرکز آموزشی یکی از بهترین دانشگاه‌های روسیه است که دانشجویان زیادی در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند. زبان اصلی در این مرکز آموزشی، زبان روسی است. در این دانشگاه رشته‌های مهمی همچون جراحی دندان، ارتودنسی، دندانپزشکی کودک و… ارائه می‌شوند.

دانشگاه سچینوا

این دانشگاه از ابتدا به عنوان یک مرکز آموزش پزشکی تأسیس شد. در حال حاضر سچینوا یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های این کشور محسوب می‌شود. همچنین متقاضیان می‌توانند پیش از جستجوی شغل در این مرکز دوره رزیدنتی خود را بگذرانند.

دانشگاه لوباچفسکی

اگر به دنبال دانشگاهی با زبان انگلیسی هستید، لوباچفسکی قطعا گزینه مناسبی خواهد بود. همچنین بسیاری از دانشجویان پس از اتمام دوره عمومی، برای گذراندن دوره تخصص از زیرمجموعه‌های این رشته، لوباچفسکی را انتخاب می‌کنند.

دانشگاه فدرال کازان

مرکز آموزشی فدرال کازان نیز از دیگر دانشگاه‌های معتبر روسیه است که قدمت زیادی در تاریخ آموزش این کشور دارد. مهمترین ویژگی کازان وجود لابراتورهای تخصصی و پیشرفته در ارتباط با رشته‌های مختلف دندانپزشکی است.

دانشگاه لومونوسوف

لومونوسوف یک مرکز آموزشی تحت نظارت دولت است که در گروه بهترین دانشگاه‌های روسیه قرار می‌گیرد. لومونوسف در شهر مسکو، پایتخت کشور روسیه واقع شده و در رنکینگ جهانی رتبه قابل توجهی دارد.

شرایط کار پس از تحصیل دندانپزشکی در روسیه

سؤال مهمی که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد، شرایط جستجوی کار پس از اتمام دوران تحصیل دندانپزشکی در روسیه است. دانشجویان بدون گذراندن دوره کارآموزی، حق کار نخواهند داشت. همه فارغ‌التحصیلان به محض تمام شدن دوره تحصیلی خود، باید در دوره‌ای یک ساله به عنوان کارآموز در مراکز درمانی یا کلینیک‌های دندانپزشکی مشغول به کار شوند.

همچنین پس از این مرحله نیز دانشجویان موظف به شرکت در دوره‌های 2 ساله رزیدنتی هستند. به این ترتیب پس از 5 سال دوره تحصیل دندانپزشکی در روسیه، افراد به سه سال زمان نیاز دارند تا برای ورود به بازار کار آماده شوند. اگر شما قصد ادامه تحصیل به منظور گرفتن تخصص در رشته دندانپزشکی را داشته باشید، این امکان وجود دارد که طی مدت زمان 3 سال، تخصص خود در زیرمجموعه‌های دندانپزشکی را بگذرانید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی روسیه

پیش از اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه، باید پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه مد نظر دریافت کنید.
پس از قبول شدن درخواست پذیرش دانشجو، دعوت نامه ای رسمی از طرف دانشگاه مورد نظر برای سازمان مهاجرت روسیه فرستاده می شود و این سازمان، نامه را برای سفارت روسیه در کشور محل زندگی دانشجو ارسال می کند.
در این زمان است که متقاضی باید سایر مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه مانند فرم های مرتبط با ویزای تحصیلی، پاسپورت معتبر، عکس و گواهی سلامت را تحویل سفارت بدهد.

متقاضیان ویزای تحصیلی روسیه باید به دو نکته توجه کنند:

  1. ارسال دعوت نامه رسمی به سفارت روسیه حدود 35 تا 45 روز و تحویل آن به دانشجو توسط سفارت حدود 10 روز زمان می برد.
  2. ویزای اولیه ی دریافتی تنها 90 روز اعتبار دارد و دانشجو باید پس از ورود به روسیه برای تمدید این ویزا اقدام کند.

آموزشگاه زبان روسی اصفهان

آموزشگاه زبان روسی اصفهان

آموزشگاه زبان روسی اصفهان

 

 

 




Scroll to Top