اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

تکنسین داروخانه در نروژ

♦آموزشگاه آموزش زبان نروژی اصفهان ♦

 

نروژ به دلیل داشتن دانشگاه های دولتی بدون شهریه، شرایط تحصیل پزشکی ایده آلی برای دانشجویان به وجود آورده است. هزینه تحصیل پزشکی در نروژ بسیار مقرون به صرفه است. متقاضیان می توانند در این کشور در رشته پزشکی، که یکی از گرانترین برنامه های تحصیلی است، به صورت رایگان تحصیل کنند.
اگر متقاضی تحصیل تخصص پزشکی در نروژ هستید و مدرک مهارت زبان نروژی و انگلیسی ندارید، روش‌هایی برای ادامه تحصیل پزشکی در نروژ بدون مدرک زبان وجود دارد، اما تحصیل در نروژ بدون داشتن تسلط کافی به زبان نروژی یا انگلیسی امکان پذیر نیست.

 

 

✔️ بررسی شرایط تحصیل پزشکی در نروژ

نروژ به دلیل داشتن دانشگاه های دولتی بدون شهریه، شرایط تحصیل پزشکی ایده آلی برای دانشجویان به وجود آورده است. هزینه تحصیل پزشکی در نروژ بسیار مقرون به صرفه است. متقاضیان می توانند در این کشور در رشته پزشکی، که یکی از گرانترین برنامه های تحصیلی است، به صورت رایگان تحصیل کنند.
اگر متقاضی تحصیل تخصص پزشکی در نروژ هستید و مدرک مهارت زبان نروژی و انگلیسی ندارید، روش‌هایی برای ادامه تحصیل پزشکی در نروژ بدون مدرک زبان وجود دارد، اما تحصیل در نروژ بدون داشتن تسلط کافی به زبان نروژی یا انگلیسی امکان پذیر نیست.

 

 

 

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

میزان سواد مردم نروژ 93.2٪ است که به وضوح نشان دهنده کیفیت عالی سیستم آموزشی این کشور است. دانشگاه های نروژ توسط سازمان های درجه یک مانند WHO ،MCI و یونسکو شناخته می شوند.
نروژ دارای تعداد بالایی از پزشکان مجرب است. بدون شک این امر از نظر مراقبت های بهداشتی به این کشور جایگاه ویژه ای داده است.

 

 

مزایای تحصیل پزشکی در نروژ

نروژ، شرایط ایده آلی برای تحصیل تخصص پزشکی به وجود آورده است. این کشور با فرآیند پذیرش آسان، زیرساخت های مستحکم آموزشی و آزمایشگاه های عملی مجهز، بهترین امکانات آموزش علمی و عملی را برای شما فراهم می کند. خوابگاه دانشگاه ها / کالج های پزشکی نروژ نیز برای دانشجویان کاملا راحت و با تکیه بر اصول بهداشتی است. دوره MBBS در نروژ به عنوان برنامه MD (دکترای پزشکی) شناخته می شود. هر ساله بیش از 6000 متقاضی پزشکی در دانشگاه های پزشکی نروژ پذیرش می شوند.

برخی از مزایای تحصیل تخصص پزشکی در نروژ به شرح زیر است:

  • امن ترین کشور برای دانشجویان بین المللی.
  • پس از گذراندن دوره MBBS در نروژ، شانس اخذ ویزای دائم دانشجویان بسیار زیاد است.
  • هزینه تحصیل تخصص پزشکی در نروژ بسیار پایین تر از سایر کشورها‌ است.
  • تجهیزات مدرن آموزشی و زیرساخت های کلاس جهانی.
  • روند پذیرش آسان و عدم وجود آزمون ورودی در سطح دانشگاه.

 

طول دوره پزشکی در نروژ

مدت زمان تحصیل تخصص پزشکی در نروژ کوتاهتر از سایر کشورها است، زیرا در مقایسه با 8 سال معمول (4 سال کارشناسی و 4 سال تحصیلات تکمیلی) فقط 6 سال طول می کشد.

 

شرایط تحصیل پزشکی در نروژ

  • سن دانشجویان پزشکی باید بیشتر از 17 سال و کمتر از 25 سال باشد.
  • متقاضیان می بایست حداقل صلاحیت 2 + 2 از دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی را دارا باشند.
  • گذراندن آزمون NEET-UG (آزمون ملی واجد شرایط بودن برای ورود به دانشگاه) برای رشته MBBS در نروژ اجباری است.

دانشجویان بین المللی می توانند از طریق وب سایت NUCAS به یک دانشکده پزشکی نروژ مراجعه کنند. شرایط تحصیل تخصص پزشکی، بسته به کشوری که متقاضی، مدرک دبیرستان را بدست آورده است، متفاوت است. دانشجویان خارجی که از طریق NUCAS درخواست خود را ارائه می دهند، باید اجازه اقامت دائم یا تجدید پذیر نروژ را داشته باشند تا بتوانند در نروژ تحصیل پزشکی کنند.

لطفا توجه داشته باشید که با توجه به دسته بندی های ذکر شده در صفحه وب NUCAS، پزشکی یک برنامه کارشناسی در نروژ است که به زبان نروژی تدریس می شود. شرایط ورود برای پذیرش در آموزش عالی شامل تسلط به زبان انگلیسی و نروژی است. بنابراین تحصیل پزشکی در نروژ بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست.

 

 

 

 

از مهمترین شرایط تحصیل تخصص پزشکی در نروژ این است که، متقاضیان می بایست جدا از ارائه مدرک دبیرستان (ترجمه شده به انگلیسی یا اسکاندیناوی)، دوره های اضافی را برای تحصیل پزشکی در نروژ گذرانده باشند. این دوره ها شامل شیمی 1 و 2، فیزیک 1 و ریاضیات R1 / S1 + S2 است.

پذیرش در دانشگاه های پزشکی نروژ

قسمت دشوار تحصیل پزشکی در نروژ با ورود به دانشگاه شروع می شود. به عنوان مثال در دانشگاه اسلو سالانه فقط 220 متقاضی پذیرفته می شوند. از طرف دیگر، دانشگاه برگن با 185 دانشجو سالانه پذیرش کمتری دارد. در مورد دانشگاه ترومسو نیز تنها 116 متقاضی در سال پذیرفته می شود.

 

مدارک لازم جهت پذیرش رشته پزشکی در نروژ

  • کارت امتیازی 10+ 2
  • کارت امتیازی NEET UG
  • شناسنامه اصلی و گواهی تولد
  • گواهی انتقال مدرسه
  • گواهی شخصیت
  • گذرنامه و ویزای دانشجویی
  • NOC از مقامات پلیس محلی (بدون گواهی اعتراض)
  • نامه پذیرش از دانشگاه ها / کالج های پزشکی نروژ
  • بیانیه بانکی دانشجویان
  • ترخیص اسناد از سفارت نروژ
  • فیش بانکی شهریه سال اول
  • 10 عکس در اندازه گذرنامه
  • گواهی بهداشت و آزمایش COVID 19

الزامات زبان تحصیل پزشکی در نروژ

نروژی زبان اصلی آموزش است که در دانشکده های پزشکی استفاده می شود. به همین ترتیب، یکی از شرایط تحصیل تخصص پزشکی در نروژ، داشتن مهارت کافی در زبان نروژی است.

این شرط با شرکت در هر یک از امتحانات زیر برآورده می شود:

  • آزمون Vg3-level نروژی یا نروژی به عنوان زبان دوم شامل 393 ساعت آموزش.
  • آزمون زبان نروژی برای دانشجویان بین المللی، سطح 3 – NOR-0030 Norsk برای دانشجویان بین المللی.
  • برنامه 1 ساله (60 ECTS) در زبان و فرهنگ نروژی برای دانشجویان خارجی، که می تواند در یک دانشگاه ارائه شود.
  • 450 امتیاز در آزمون کتبی به زبان نروژی در سطح پیشرفته.

6. تحصیل پزشکی در نروژ بدون مدرک زبان

 

اگرچه در درجه اول برای تدریس پزشکی از زبان نروژی استفاده می شود، اما برخی از دوره ها ممکن است به زبان انگلیسی تدریس شوند. به همین ترتیب روش‌هایی برای ادامه تحصیل پزشکی در نروژ بدون مدرک زبان وجود دارد، اما تحصیل در نروژ بدون داشتن تسلط کافی به زبان نروژی یا انگلیسی ممکن نخواهد بود. به عنوان مثال در دانشگاه اسلو، یک واحد آموزشی (MED 5600) برای تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی وجود دارد.

برنامه درسی تحصیلی پزشکی در نروژ

تحصیل پزشکی در نروژ 6 سال طول می کشد. در پایان این دوره مدرک کاندیدای پزشکی (Cand. Med) ارائه می شود که معادل مدرک دکترای پزشکی در کشورهای دیگر است.

به عنوان بخشی از کارآموزی، دانشجویان می بایست خدمات بالینی را در مراکز مراقبت های بهداشتی اولیه و بیمارستان های تخصصی طی کنند. دوره کارآموزی معمولا یک سال و نیم به طول می انجامد.

در حالی که همه مدارس نروژ از یک الگوی مشابه پیروی می کنند، اما برنامه درسی در هر دانشگاه متفاوت است. در دانشگاه ترومسو، 4 سال اول دانشکده پزشکی به درس هایی درباره ساختار و عملکرد بدن انسان اختصاص یافته است. از طرف دیگر، سال پنجم تحصیل شامل 18 هفته تحصیل در رشته های پزشکی و روانپزشکی است. 

در دانشگاه اسلو، دانشجویان یک برنامه درسی منحصر به فرد به نام اسلو 2014 را دنبال می کنند. این برنامه شامل 8 ماژول، موضوعات انتخابی و یک پایان نامه است.
حدود 10٪ دانشجویان پزشکی مجاز به ادامه کار در زمینه تحقیق هستند. برای مثال، دانشگاه برگن، یک برنامه تحقیقاتی دارد. از آنجا که این برنامه نیاز به یک پایان نامه دارد، به یک سال اضافی و در کل، در 7 سال تکمیل خواهد شد.

 

 

دانشگاه برگن – دانشکده پزشکی

برگن یکی از مراکز سنتی تحصیلات آکادمیک در نروژ است که قدمت آن به سال 1153 هنگام تأسیس مدرسه کلیسای جامع برگن باز می گردد. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های جهان امروز و دومین دانشگاه بزرگ نروژ بعد از اسلو است. دانشکده پزشکی دانشگاه برگن یکی از برترین دانشکده های پزشکی در نروژ محسوب می شود.

دانشكده پزشكی برگن به بخش هاي مختلفی تقسيم مي شود كه امكان تخصصی شدن مطالعات خصوصاً در سطح كارشناسی ارشد نروژ و دكترا را فراهم مي سازد. این دانشگاه بسیاری از دانشجویان بین المللی را برای برنامه های مختلف تحصیلی، که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، تبادل می کند. با این حال، برای مدرک پزشکی، مطالعات به زبان نروژی انجام می شود. از شرایط تحصیل پزشکی در این دانشگاه داشتن مهارت کافی در زبان نروژی است.

 

 

 

دانشگاه علم و صنعت نروژ

دانشگاه علم و صنعت نروژ، یک موسسه متمرکز بر علم و فناوری است. بنابراین دارای تعداد زیادی امکانات تحقیقاتی است. این دانشگاه با ادغام دانشگاه تروندهایم و بسیاری از موسسات مربوط به سال 1760 تاسیس شده است.

NTNU از طریق دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی خود، که به بیمارستان St.Olav، بیمارستان دانشگاه تروندهایم مرتبط است، یک دوره دکترای پزشکی بالینی را ارائه می دهد. این دانشگاه فرصت های عالی برای آموزش عملی را فراهم می کند.

 

کار پزشکی در نروژ

مدرک لیسانس پزشکی در نروژ، متخصصان را برای سازمان های مختلف بهداشتی و مشاغل بیمارستانی آماده می کند. این برنامه شامل دوره های پزشکی در آناتومی، فیزیولوژی، بافت شناسی، میکروبیولوژی، داروشناسی، روانپزشکی و غیره و اقدامات بالینی است.

به طور معمول، فارغ التحصیلان cand.med باید یک دوره کارآموزی 1.5 ساله را بگذرانند تا مجوز قانونی برای پزشکی را دریافت کنند. اما از آنجا که نروژ بخشی از EFTA است، همه پزشکان فارغ التحصیل از این کشور می توانند در هر قسمت از اتحادیه اروپا یا EFTA مشغول به کار شوند. این امر باعث شده است که مقامات بهداشتی در نروژ پس از فارغ التحصیلی اجازه بدهند تا فارغ التحصیلان نروژی از حقوق مشابه سایر فارغ التحصیلان اتحادیه اروپا برخوردار شوند. در حال حاضر در کشور نروژ برنامه کارآموزی بخشی از آموزش تخصصی است.

 

 

 

آموزشگاه زبان سوئدی اصفهان

آموزشگاه زبان سوئدی اصفهان

آموزشگاه زبان سوئدی اصفهان

 




Scroll to Top