اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته تاریخ در ترکیه

♦ آموزشگاه آموزش زبان ترکی اصفهان ♦

 

رشته تاریخ

تاریخ در زمره موضوعات و رشته های دانشگاهی است که شما باید حجم زیادی از مطالب را در آن فرا بگیرید. رشته تاریخ یکی از گسترده ترین رشته های دانشگاهی است و به روش های مختلف تدریس می شود. برای تحصیل رشته تاریخ در خارج از کشور می توانید موضوعات مختلفی از جمله تاریخ اقتصاد، تاریخ فرهنگ، تاریخ اجتماعی و سیاسی و… را انتخاب کنید. همه موارد گفته شده را می توان در سطوح مختلف از جمله محلی، ملی و یا بین المللی مورد مطالعه قرار داد.

به عنوان یک دانشجو که قصد تحصیل در رشته تاریخ را دارد شما باید مهارت های زیر را در طول تحصیل فرا بگیرید:

  • ارتباطات حرفه ای در سطح مکالمه و نویسندگی
  • مهارت های عمومی IT
  • مهارت های تحقیق آکادمیک عمیق و تخصصی
  • توانایی نقد و تحلیل اعتبار متون و منابع تاریخی
  • استفاده از انواع متنوع منابع تاریخی برای ارجاع دادن دیگران و خود به موضوعات تاریخی
  • دانش کامل نسبت به تحرکات مهم تاریخی و سیاسی در طول تاریخ
  • خود مدیریتی، برنامه ریزی مناسب و رعایت ضرب الاجل ها
  • تفکر تحلیلی و ارزیابی انتقادی
  • توانایی شرکت در بحث ها و داشتن استدلالات منطقی
  • حساسیت به زمینه های مختلف فرهنگی و تاریخی
  • مهارت برنامه ریزی، تحقیق و نوشتن مقالات
  • دانش و اطلاعات کافی نسبت به چگونگی شکل گیری حوادث گذشته و جهان معاصر

 

اپلای رشته تاریخ

اگر علاقه زیادی به تاریخ دارید و مغز تحلیلی و تند و تیزی دارید، تحصیل رشته تاریخ در خارج از کشور می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. بسیاری از دانشجویان رشته تاریخ، برای مهاجرت و اپلای رشته تاریخ در خارج از کشور معمولا از طریق کارشناسی ارشد اقدام می کنند. تعدادی از دانشجویان رشته تاریخ که برای ادامه تحصیل در این رشته اپلای می کنند بعد از اتمام دوره تحصیل خود و اخذ کار در کشور مد نظر تلاش می کنند تا اقامت کشور مورد نظر را نیز بدست آوردند.

برخی از دانشگاه ها به سوابق تحصیلی افراد و نمرات عالی در درس تاریخ دوره دبیرستان توجه ویژه خواهند داشت، البته که این موضوع برای تمامی دانشگاه ها صادق نمی باشد. از جمله دروس و مهارت هایی که می توانند نقش موثری در انتخاب فرد از سوی دانشگاه مد نظر برای تحصیل در رشته تاریخ داشته باشند می توان به سیاست، فلسفه، ادبیات انگلیسی و اقتصاد اشاره کرد.

 

گرایش های رشته تاریخ در خارج از کشور

پیش از تصمیم به انتخاب رشته تاریخ برای تحصیل در خارج از کشور، بایستی ابتدا بطور تخصصی و جامع تمامی گرایش های این رشته و دانشگاه های ارائه دهنده این گرایش ها را مورد بررسی قرار داد.

تاریخ به خودی خود یک موضوع گسترده است، اما انتخاب رشته تاریخ برای تحصیل به این معنی نیست که شما مجبور هستید که تمامی موارد و موضوعات تاریخی را مطالعه کنید. شاخه ها و گرایش های مختلفی در رشته تاریخ خصوصا در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارند که می توانید در طول دوران تحصیل خود، براساس علایق و سلایق خود آنها را انتخاب کنید.

در اینجا به گرایش های مختلف رشته تاریخ که می توانید برای تحصیل انتخاب کنید اشاره شده است (توجه داشته باشید که گرایش های رشته تاریخ در کشورهای مختلف می توانند متفاوت باشند):

گرایش توضیحات
تاریخ سیاسی درحالی که رشته تاریخ به عنوان یک نسخه گسترده از تاریخ سیاسی تلقی می شود، اما گرایش تخصصی تاریخ سیاسی خود ترکیبی از علوم سیاسی همراه با مطالعات تاریخی است. این گرایش یکی از گرایش های معمول برای تحصیل در رشته تاریخ است و دانشجویان در این گرایش به تحلیل فرایند های سیاسی، رهبران، جنبش ها، رویداد ها و… خواهند پرداخت. یکی از مهم ترین موضوعاتی که در این گرایش مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد بررسی علل ظهور و سقوط سیستم های مختلف سیاسی و همچنین رهبر های سیاسی جهان در برهه های مختلف تاریخی است.
تاریخ اجتماعی وقایع تاریخی نیز بطور قابل توجهی ساختار و دستگاه و عملکرد یک جامعه را شکل می دهند و به همین دلیل، گرایش تاریخ اجتماعی در بین گرایش های رشته تاریخ ظهور پیدا کرد و مورد توجه علاقه مندان قرار گرفت. تاریخ اجتماعی در واقع به مطالعه تجارب حاصل از زندگی گذشتگان می پردازد و مردم، آداب و رسوم، تجربیات و… را در رابطه با وقایع مهم گذشته مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد.
تاریخ اقتصادی این تخصص به عنوان یکی از گرایش های کمتر شناخته شده رشته تاریخ، اقتصاد را با مطالعه وقایع تاریخی و چگونگی تاثیر وقایع تاریخی بر اقتصاد نقاط مختلف دنیا مورد بررسی قرار می دهد و از این راه می تواند ارتباط تنگاتنگی میان اقتصاد و تاریخ برقرار کند. تاریخ اقتصادی با هدف درک فرایند های مختلف اقتصادی در زمان های قدیم به عنوان یک گرایش ظهور پیدا کرد و این گرایش به مطالعه موارد مختلفی از جمله بازارها، صنایع مختلف، وسایل تولیدی، مصرف یک کالا و طبقات کارگری و اشرافی و… می پردازد.
تاریخ دیپلماتیک همانطور که از نامش پیداست، این شاخه از رشته تاریخ با دیپلمات ها، اقدامات و فرایند های دیپلماتیک و روابط دیپلماتیک بین دو یا چند کشور سر و کار دارد. موضوعات جنگ، صلح، معاهدات، اتحاد ها و سازمان های بین المللی نیز در این شاخه مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرند.
تاریخ هنر تاریخ هنر یکی از گرایش های رشته تاریخ است که به بررسی و تجزیه و تحلیل اشکال مختلف هنرهای تجسمی از جمله مجسمه ها، نقاشی ها، معماری و… و زمان خلق این آثار می پردازد. این گرایش از رشته تاریخ به دنبال گره گشایی از فرایند های هنری و شناسایی تکامل و معنای وجودی در پشت اشکال هنری است.
تاریخ غذا در این شاخه از رشته تاریخ دانشجویان با فرهنگ های مختلف آشپزی و سیر تکامل آشپزی در نقاط مختلف دنیا، روش ها و تکنیک های مختلف آشپزی و علوم مختلفی که در آشپزی دخیل هستند سر و کار دارند. همچنین در این گرایش به عنوان یکی از گرایش های منحصر به فرد رشته تاریخ، تاثیرات جامعه شناختی، فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی مواد غذایی مورد مطالعه و بررسی قرار خواهند گرفت.
تاریخ علم و پزشکی تاریخ علم و پزشکی به عنوان یکی از گرایش های تخصصی رشته تاریخ، تاثیر تحولات علمی و پزشکی بر جامعه را در زمان های گذشته بررسی می کند. بسیاری از اختراعات و مخترعان علمی در گذشته حضور داشته اند و این گرایش وظیفه دارد تا اکتشافات پزشکی و علمی مشهور در طول تاریخ و همچنین مخترعان مطرح را مورد مطالعه و بررسی قرار دهد.
تاریخ فرهنگی تاریخ فرهنگی یکی از جوانب دیگری است که در حوضه گرایش های رشته تاریخ بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به عنوان یک رشته دانشگاهی در سال‌های اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. در گرایش تاریخ فرهنگی به مطالعه جوانب مختلف فرهنگی از جمله عقاید، سنت ها، آیین ها، زبان ها و … پرداخته می شود. این شاخه از رشته تاریخ سهم همه ی موارد گفته شده را در ایجاد هویت های فرهنگی ملت ها تجزیه و تحلیل و بررسی می کند.
تاریخ زنان یکی از شاخه های برجسته رشته تاریخ، گرایش تاریخ زنان است که نقش زنان در شکل گیری وقایع مهم و تحول آفرینی آنها در تاریخ جهان را بررسی و مطالعه می کند. در این گرایش همچنین به تاریخ فمینیسم و زنان مشهور در زمینه های مختلف تحصیلی و علمی، هنری، ادبیات و حتی سیاست پرداخته می شود.
تاریخ فکری این شاخه از رشته تاریخ توسعه و تکامل ایده ها را مورد بررسی قرار می دهد و دانشجویان این گرایش به مطالعه افکار و اندیشه های متفکران گوناگون و چگونگی نقش آنها در شکل گیری تاریخ می پردازند.
تاریخ محیط زیست این شاخه یک گرایش نسبتا جدید است و به محیط زیست و اجزای مختلف آن توجه ویژه ای دارد. در این گرایش تاثیرات فعالیت و تعاملات انسان در شکل گیری محیط زیست و تاثیر محیط زیست بر روی انسان ها در طول تاریخ مورد توجه و بررسی قرار می گیرد.

 

 

رشته باستان شناسی در ترکیه

باستان شناسان شواهدی از فعالیت های انسانی فرهنگ های گذشته را بررسی، بازیابی و حفظ می کنند. آن ها بقایای انسان و مصنوعات مانند ابزار، سفال، نقاشی های غار و ویرانه های ساختمان ها را تجزیه و تحلیل می کنند. آن ها یافته های خود را با اطلاعات مربوط به محیط های گذشته مرتبط می کنند تا در مورد تاریخ، آداب و رسوم و عادات زندگی مردم در دوره های قبلی بیاموزند.

باستان شناسان همچنین محوطه های باستانی را مدیریت و محافظت می کنند. برای کار در حوزه باستان شناسی در ترکیه می توانید بخش های مختلفی را انتخاب کنید. برخی در پارک‌ های ملی یا در مکان‌های تاریخی کار می‌ کنند و حفاظت از سایت را ارائه می ‌کنند و به مردم آموزش می‌دهند. برخی دیگر سایت های ساختمانی را ارزیابی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که طرح های ساخت و ساز با مقررات فدرال مربوط به حفظ سایت مطابقت دارند. باستان شناسان اغلب در یک منطقه جغرافیایی خاص، دوره یا موضوع مورد مطالعه، مانند بقایای حیوانات یا محوطه های زیر آب، تخصص دارند.

 

ویزای تحصیلی ترکیه

اگر می خواهید در این کشور تحصیل کنید، باید ویزا داشته باشید. سیاست های ویزای فردی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، بنابراین قبل از درخواست بررسی کنید. اما این چیزی است که به طور کلی برای دریافت ویزای دانشجویی این کشور باید ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • نامه پذیرش از مدرسه ای که در آن تحصیل خواهید کرد.
  • گواهی بیمه مسافرتی معتبر در ترکیه برای مدت اقامت شما
  • مدرک بیمه درمانی معتبر در ترکیه برای مدت اقامت شما
  • تایید پروازها
  • رسیدی که نشان می دهد هزینه پردازش ویزا را به طور کامل پرداخت کرده اید.
  • شواهدی مبنی بر خودکفایی مالی
  • مدرکی که نشان می دهد در طول مدت اقامت خود در ترکیه جایی برای اقامت دارید، مانند قرارداد اجاره
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات قبلی

 

 

آموزشگاه زبان ترکیه در اصفهان

آموزشگاه زبان ترکیه در اصفهان

آموزشگاه زبان ترکیه در اصفهان

 




Scroll to Top