اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

تحصیل پرستاری در نروژ

♦ آموزشگاه آموزش زبان نروژی اصفهان ♦

 

تحصیل پرستاری در نروژ، مدارک جهت دریافت پذیرش تحصیلی نروژ و هزینه های تحصیل و زندگی در نروژ در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. کشور نروژ واقع در قسمت شمالی اروپا و از کشورهای حوزه اسکاندیناوی می باشد که در عضویت اتحادیه اروپا است. از آن جایی که کیفیت آموزش و سطح علمی دانشگاه های این کشور در موقعیت بسیار عالی و مطلوبی قرار دارند، تحصیل در رشته های مختلف از جمله پرستاری در نروژ هر سال دارای متقاضیان بسیاری است. بیشتر دانشجویان فارغ التحصیل رشته پرستاری تمایل دارند که پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور باقی مانده و به زندگی و کار در نروژ بپردازند. رشته پرستاری در نروژ دارای بازار کار بسیار مناسب بوده و پرستاران در نروژ دارای درآمد بسیار سطح بالایی هستند.

 

مدارک مورد نیاز دریافت پذیرش تحصیل پرستاری و اخذ ویزای تحصیلی نروژ

زمانی که متقاضیان موفق به دریافت پذیرش تحصیل در نروژ اقدام می نمایند، امکان تحصیل آن ها در رشته مورد نظر قطعی می گردد و باید اقدامات لازم را جهت دریافت ویزای تحصیلی نروژ به انجام برسانند. جهت دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های نروژ متقاضیان می توانند مدارک مورد نیاز را از طریق سایت دانشگاه مربوطه بررسی نمایند و پس از آماده نمودن مدارک، جهت دریافت پذیرش اقدام نمایند. از جمله مدارک مورد نیاز و ضروری جهت اخذ پذیرش تحصیلی می توان به پاسپورت دارای اعتبار، آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات، مدرک زبان، و برای دانشگاه های خصوصی فیش واریز شهریه اشاره نمود. پس از اخذ پذیرش، دانشجویان جهت تحصیل پرستاری در نروژ و حضور در محیط می بایست مدارک جهت دریافت ویزای تحصیلی نروژ را به سفارت ارائه دهند. این مدارک عبارتند از:

 پاسپورت معتبر (اعتبار حداقل شش ماه)

عکس پاسپورتی

ترجمه آخرین مدرک تحصیلی

ارائه نامه پذیرش از دانشگاه

ارائه تمکن مالی مناسب به منظور پوشش هزینه ها

اثبات اجاره منزل در نروژ از طریق ارائه اجاره نامه

نامه عدم سوء پیشینه

دانشگاه های برتر نروژ جهت تحصیل پرستاری

همان گونه که می دانیم مزایای تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه ها و کالج در نروژ بی شمار می باشند و افراد را جهت کار پس از تحصیل نه تنها در خود کشور نروژ بلکه در تمامی کشورها آماده می نمایند. دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های بسیار مدرن و پیشرفته نروژ می توانند  متخصصانی در حوزه پرستاری و سلامت  تبدیل شده و در تمامی بیمارستان های جهان مشغول به کار شوند. تحصیل پرستاری در بهترین و معتبرترین دانشگاه های کشور نروژ با ارائه مدرک زبان معتبر نروژی و یا مدرک آیلتس با توجه به مقطع تحصیلی، مدرک دیپلم معتبر و مدرک پیش دانشگاهی و همچنین مدارک هویتی شامل شناسنامه، پاسپورت، کارت ملی و در صورت تأهل سند ازدواج امکان پذیر است. برخی از دانشگاه های معتبر جهت تحصیل پرستاری در نروژ عبارتند از: دانشگاه اسلو و دانشگاه علم و فناوری نروژ. هر دو دانشگاه ها جزء دانشگاه های دولتی معتبر در کشور نروژ می باشد و شرایط تحصیل پرستاری حرفه ای و تخصصی را برای دانشجویان فراهم کرده اند.

دانشگاه رتبه جهانی

202

رتبه در نروژ

 202

اسلو 101 1
علوم و فناوری نروژ 110 2
برگن 241 3
استاونگر 1248 4
اگدر 1595 5
قطب شمال UiT نروژ 1628 6
دانشکده بازرگانی نروژی BI 1770 7
جنوب شرقی نروژ 1785 8
اسلومت 2127 9
NHH 2383 10
علوم زیست محیطی و زندگی نروژ 2562 11
کالج دانشگاه اوستفولد 2610 12
کالج در نروژ غربی 3150 13
کالج دانشگاه اینلند 3597 14
نوردلند 3735 15
کالج دانشگاه کریستیانیا 4328 16
دانشکده معماری و طراحی در اسلو 4758 17
مرکز در سوالبارد 5212 18
آکادمی هنر اسلو 5328 19
کالج دانشگاه ولدا 5336 20

موقعیت کار پس از تحصیل پرستاری در نروژ

متقاضیان در حال تحصیل رشته پرستاری در کشور نروژ پس از فارغ التحصیلی، می توانند درکشور نروژ باقی بمانند و با یافتن کار، مشغول به کار شوند. با دریافت مدرک تحصیلی رشته پرستاری در هر یک از مقاطع، متقاضیان دریافت اقامت در کشور نروژ می توانند از جانب سازمان ثبت نیروی کار که با حوزه سلامت در ارتباط است، به عنوان یک پرستار مجوز کاری دریافت نمایند. ذکر این نکته ضروری است که این مجوز فقط از جانب همین سازمان ذکر شده در نروژ صادر می گردد و سازمان دیگری مجاز به صدور آن نمی باشد. کشور نروژ یکی از کشورهایی می باشد که در حال حاضر با کمبود نیروی پرستار مواجه است و به همین خاطر امکان جذب دانشجویان بین المللی در بازار کار این کشور به عنوان پرستار بسیار زیاد است. رشته پرستاری در نروژ یکی از رشته های بسیار پردرآمد با مزایای شغلی بسیاری است. حقوق پرستاران در کشور نروژ تقریباً 39 الی 51 هزار دلار در سال، با توجه به سابقه کاری افراد، متفاوت است. پرستاران در نروژ می توانند در خانه های مراقبت، مراکز خدمات درمانی، بیمارستان ها و یا خانه سالمندان مشغول به کار گردند.

اقامت و تابعیت پس از تحصیل پرستاری در نروژ

دانشجویانی که در کشور نروژ به عنوان دانشجو مشغول به تحصیل می گردند، شش ماه پس از فراغت از تحصیل فرصت دارند که در این کشور باقی مانده و به جستجوی کار مرتبط با رشته خود بپردازند. این افراد بعد از یافتن کار، می توانند ویزای دانشجویی خود را  به ویزای کاری تغییر دهند و اقامت کاری دریافت نمایند. امکان تمدید ویزای کاری کشور نروژ به صورت سالیانه وجود دارد. متقاضیان در صورت اشتغال به کار و پرداخت مالیات، پس از سه سال می توانند جهت اخذ اقامت دائم نروژ اقدام کنند و از تمامی مزایای حقوق شهروندی این کشور به غیر از حق رای بهره مند گردند. پس از اخذ اقامت دائم کشور نروژ متقاضیان با توجه به داشتن شرایطی خاص نظیر داشتن اقامت دائم نروژ، پاسپورت دارای اعتبار، تسلط به زبان نروژی و آگاهی از فرهنگ این کشور، عدم ارتکاب به هیچ گونه جرم و جنایت در نروژ در کل هفت سال زندگی در نروژ در طی ده سال گذشته، جهت دریافت تابعیت و پاسپورت کشور نروژ اقدام نمایند. تابعیت دوگانه نیز در کشور نروژ قابل قبول می باشد.

 

 

آموزشگاه زبان نروژی اصفهان

آموزشگاه زبان نروژی اصفهان

آموزشگاه زبان نروژی اصفهان

 

 

 

 




Scroll to Top