اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته زیست در ترکیه

♦ آموزشگاه آموزش زبان ترکی اصفهان ♦

 

زبان تحصیل رشته زیست شناسی

زبان اصلی‌ترین وسیله‌ی برقرار کردن ارتباط میان انسان‌ها و در نتیجه از مهم‌ترین ارکان آموزشی است. زبان تحصیل در واقع زبانی است که بر اساس آن یک دوره‌ی تحصیلی یا آموزشی را می‌گذرانید یا به‌عبارتی؛ زبانی که در کلاس تدریس می‌شود و پاسخ سوالات امتحانی را می‌نویسید. زبان تحصیل ممکن است متفاوت از زبان مادری شما باشد و یکی از مهم‌ترین مواردی است که در کاتالوگ دوره‌های آموزشی ذکر می‌شود.

زبان تحصیل در هر دانشگاه ممکن است زبان رسمی آن کشور نباشد که در این صورت از واسطه‌ها و مترجم‌ها برای رفع این مسئله استفاده می‌شود. این مسئله ممکن است شما را ناچار به گذراندن دوره‌ی زبان مطابق با زبان دانشگاه مقصد کند یا گزینه‌های شما را برای تحصیل زیست‌شناسی محدود کند. بنابراین هنگام جستجو برای انتخاب دانشگاه زیست‌شناسی خود به این نکته توجه داشته باشید که زبان انگلیسی یا هر زبانی که در آن تحصیلات دارید، در میان زبان‌های تدریس دانشگاه وجود داشته باشد.

برای مثال در دانشگاه آتاتورک، زبان آموزشی اغلب بخش‌ها ترکی استانبولی و در دانشکده‌های پزشکی، مهندسی برق و الکتریک، انگلیسی است. در صورت تقاضای سایر بخش‌ها، کلاس‌های آموزشی به زبان انگلیسی نیز برگزار می‌شود. تحصیل در ترکیه مناسب برای دانشجویان بین‌المللی است که تحصیلات خود را به زبان انگلیسی می‌گذرانند و قصد یادگیری ترکی استانبولی را دارند، زیرا این زبان بسیار  متداول است.

 

مقاطع تحصیلی در رشته زیست شناسی

کارشناسی زیست‌شناسی

ابتدای ورود به مقاطع زیست‌شناسی دانشگاه این سوال برای متقاضیان پیش‌خواهد آمد که رشته‌ مورد نظر آن‌ها چقدر مشکل است. در حقیقت مطالعه‌ی آکادمیک هیچ رشته‌ای یا سخت یا آسان نیست. این میزان علاقه و کنجکاوی ماست که آن را آسان می‌کند. اگر قصد دارید چشم‌اندازی از مقاطع تحصیلی رشته‌ی زیست‌شناسی داشته باشید مطلب زیر را تا انتها مطالعه فرمایید. در مقطع کارشناسی زیست‌شناسی، دانشجویان اغلب دوره‌های پایه‌ی فیزیک و زمین شناسی را می‌گذرانند. همچنین لازم است تا دانشجویان زیست‌شناسی واحدهای ریاضی پیشرفته در زمینه‌های حساب، آمار، جبرخطی و همچنین یک دوره در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر و برنامه‌نویسی را بگذرانند.

فهرستی از مشاغلی که می‌توانید با درجه کارشناسی زیست‌شناسی به آن مشغول شوید:

  • نماینده فروش داروسازی: مسئولیت فروش محصولات شرکت‌ها دارویی و معرفی جدیدترین محصولات
  • کارشناس محیط زیست : برنامه‌ریزی و نظارت برای پاکسازی آلودگی‌های زیست‌محیطی، کاهش ضایعات صنعتی
  • متخصص بهداشت و ایمنی کار: ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از صدمات و آسیب‌ها در محل کار
  • کارشناس حفاظت از محیط‌زیست: برنامه‌ریزی برای صرفه‌جویی در منابع طبیعی
  • آموزگار زیست‌شناسی در دبیرستان: آموزش اصول زیست‌شناسی و اهمیت رشته‌ی زیست‌شناسی
  • تکنسین محیط زیست : بررسی منابع آلودگی و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از این فعالیت‌ها
  • معاون پژوهشی: تنظیم تجهیزات و مستندسازی نتایج در تحقیقات
  • تکنسین کنترل کیفیت: بررسی کیفیت و اثربخشی تولیدات کارخانه و شرکت‌ها
  • تکنسین علوم کشاورزی یا موادغذایی: آزمایش موادغذایی و تجریه و تحلیل نتایج

کارشناسی‌ارشد زیست‌شناسی

در مقطع کارشناسی‌ارشد زیست‌شناسی کمی تخصصی‌تر از مقطع کارشناسی مطالعه خواهید کرد. در این مقطع باید زمینه‌ مطالعه‌ی خود را در رابطه با زیست‌شناسی انتخاب بفرمایید. برای بسیاری از موقعیت‌ها در زمینه زیست‌شناسی، مدرک کارشناسی‌ارشد لازم است. دوره‌ی کارشناسی‌ارشد زیست‌شناسی معمولاً دو سال تحصیل تمام وقت به طول می‌انجامد. کارشناسی ارشد در انگلستان یکساله است. بسیاری از برنامه‌های کارشناسی‌ارشد زیست‌شناسی به صورت آنلاین ارائه می‌شوند، هدف از این کار بازگرداندن افرادی که به صورت تمام وقت کار می‌کنند به کلاس است. مدرک کارشناسی‌ارشد زیست‌شناسی  معمولاً به یک آزمون کتبی جامع، یک پایان‌نامه تحقیقاتی استاندارد،  یا هر دو مورد نیاز دارد.

 

 

آموزشگاه زبان ترکیه در اصفهان

آموزشگاه زبان ترکیه در اصفهان

آموزشگاه زبان ترکیه در اصفهان

 

 




Scroll to Top