اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته زیست دریا در ایتالیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان ♦

 

تحصیل در رشته‌های علوم زیستی در ایتالیا تجربه‌ای بی‌نظیر و منحصر به‌فرد برای علاقمندان به این رشته است. ایتالیا نه تنها به فرهنگ غنی، مناظر شگفت‌انگیز و غذاهای لذیذ شهرت دارد، بلکه فرصت‌های بسیاری برای پیشرفت در رشته‌های علوم زیستی را برای علاقه‌مندان به آن‌ها فراهم کرده است.

وجود دانشگاه‌های بسیار و مختلف در ایتالیا این امکان را به دانشجویان خارجی داده است تا بتوانند برای اخذ پذیرش در رشته‌های زیست‌شناسی در دانشگاه‌های این کشور اقدام کنند. از دلایل دیگر محبوبیت ایتالیا در میان دانشجوهای بین‌المللی، ارائه تسهیلات و امکانات مختلف رفاهی و انواع بورسیه‌ها و کمک ‌هزینه‌های متنوع به دانشجویان است.

 

مدرک علوم دریایی و زمینی چه مواردی را در بر می گیرد ؟

مدرک علوم دریایی بر عناوینی نظیر : سیر تکامل زندگی، سیارات داخلی، علت وقوع زمین لرزه، فوران های آتشفشانی، پدیده های اقیانوسی و جوی و فرایند های مرتبط با سطح زمین در ارتباط است. این در حالیست که مدرک علوم دریایی بر مطالعه و شناخت اقیانوس ها، دریاها و شناخت منابع طبیعی موجود در دریاها  متمرکز است.

این نکته را به خاطر داشته باشید که علوم زمینی و دریایی هر دو بر عناوین مرتبط با محیط زیست سر و کار خواهند داشت. با تحصیل در این گرایش شما قادر به شناخت منابع طبیعی زمین، چگونگی استفاده از منابع طبیعی، چگونگی حفظ و نگهداری از آنان، شناخت تغییرات جوی و تاثیرات آن بر موجودات روی زمین، شناخت چگونگی تاثیر انسان بر محیط زیست، شناخت پدیده های احتمالی و بلایای طبیعی خواهید بود.

با تحصیل در این گرایش شما قادر به شناخت تمامی رویدادهای مهمی که امروزه بر روی کره خاکی اتفاق می افتد و انجام فعالیت هایی که در جهت حفظ و نگهداری سیاره ای که بر روی آن زندگی می کنید صورت می گیرد خواهید بود.

 

شرایط ورود جهت اخذ رشته علوم زمینی و دریایی

شرایط ورود جهت اخذ مدرک علوم طبیعی از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت خواهد بود. لذا از متقاضیان انتظار می رود که نمرات بسیار عالی در دروس ریاضیات، شیمی و فیزیک کسب نمایند چرا که اخذ نمرات بسیار عالی در این دروس افراد را در جهت ایجاد آمادگی کامل برای شرکت در دوره ها یاری خواهد کرد. جهت اخذ مدرک کارشناسی علوم دریایی و زمینی نیازی به کسب تجارب حرفه ای در دروس عمومی نمی باشد، این بسیار حائز اهمیت است که دانشجویان به گرایش علوم زمینی و دریایی علاقه بسیاری داشته باشند. با تحصیل در این گرایش شما ملزم به صرف بسیاری از اوقات خود در خصوص مطالعه عناوین مرتبط با گرایش علوم زمینی و دریایی، رفتن به سفر به صورت مستقل و کسب تجارب بسیاری در طول سفر کاری خواهید بود.

 

ساختار دوره ها و روش های ارزیابی

معمولا اخذ رشته علوم زمینی و دریایی سه تا چهار سال به طول می انجامد این در حالیست که اخذ مدرک کارشناسی ارشد این گرایش یک یا دو سال زمان می برد، که باز هم بستگی به موسسه و یا کشور انتخابی شما برای تحصیل خواهد داشت. برخی از دانشگاه ها فرصت شرکت در دوره های طولانی تر که در نهایت منجر به اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم زمینی و دریایی خواهد شد را در اختیار افراد قرار می دهند.

به طور معمول دانشجویان گرایش علوم زمینی و دریایی بسیاری از اوقات خود را صرف فعالیت در آزمایشگاه ها می کنند. برای فعالیت در آزمایشگاه ها شما به درک بسیار بالا و توجه بسیار دقیقی به جزئیات نیاز خواهید داشت، چرا که شما ملزم به استفاده از توانایی های خود برای تبدیل داده های خام به یافته های با ارزش خواهید بود.

روش های ارزیابی مواردی نظیر : نوشتن مقاله، تحقیق بر روی پروژه ها، ارائه گزارشات به صورت شفاهی و شرکت در آزمون ها را در بر خواهد گرفت. باید بدانید که متقاضیان شرکت در دوره های مرتبط با علوم زمینی و دریایی کثیرند چرا که فرصت سفر کردن به دیگر کشورها ( سفر کاری ) به آنان داده خواهد شد.

 

در مورد رشته زیست شناسی

اگر بخواهیم زیست شناسی را ساده بیان کنیم، زیست شناسی علمی است که زندگی موجودات زنده را مطالعه می کند. این ویژگی ها عمدتا شامل ساختار فیزیکی، فرایندهای شیمیایی، کنش و واکنش های مولکولی، مکانیسم های فیزیولوژیک، توسعه و تکامل آن ها است. با وجود پیچیدگی این علم، برخی از مفاهیم به یادگیری آن کمک شایانی کرده است. زیست شناسی سلولی را به عنوان واحد اساسی زندگی، ژن ها را به عنوان انتقال دهنده های موروثی و تکامل را به عنوان عاملی در نظر می گیرند که عوامل موثر در انقراض یا تولید مثل و تکامل موجودات را بررسی می کند. مرز بین تشخیص انواع گرایش های زیست شناسی بسیار باریک است و علاقه مندان برای ورود به این رشته در ابتدا باید نوع گرایشی که می خواهند در آن مشغول به تحصیل شوند را انتخاب کنند. زیست شناسی نظری، از روش های ریاضی برای تدوین مدل های کمی استفاده می کند. در حالی که زیست شناسان تجربی آزمایش های عملی و تجربی را برای درک پدیده های زیستی زندگی در نظر می گیرند.

برای تحصیل راحت تر و مطالعه در حوزه ی زیست شناسی آن را به دسته های گوناگونی تقسیم می کنند. البته همه این گرایش ها به هم مرتبط هستند. به عنوان مثال تقسیم سلولی، تولید مثل و انتقال مواد ژنتیکی هم در جانور شناسی، هم در گیاه شناسی و هم در ریخت شناسی (مطالعه ساختار موجودات) مورد بررسی قرار می گیرد. علم زیست شناسی به طور کلی ساختار، عملکرد، رشد، خاستگاه، تکامل و پراکنش آن ها را بررسی می کند. علم زیست شناسی به این علت اهمیت دارد که به ما کمک می کند که دریابیم موجودات زنده چه عملکردی دارند و چگونه زندگی می کنند و اینکه چگونه در سطوح مختلف عمل می کنند و با هم تعامل دارند. علم زیست شناسی به دانشمندان کمک کرده است تا با کشف بسیاری از داروها به درمان بیماری ها کمک کنند، غذای کافی برای جمعیت رو به رشد انسان ها و دیگر موجودات زنده تولید کنند، تاثیرات خوردن یک غذای جدید و یا رژیم غذایی را در بدن انسان بررسی کنند و دریابند که یک محیط در حال تغییر، چه تاثیری روی گیاهان و حیوانات خواهد گذاشت.

 

چهار اصل زیست شناسی مدرن و موضوعاتی که در آن مورد بررسی قرار می گیرند

  • در اصل اول یعنی نظریه سلول ها، به این مسئله اشاره می شود که تمامی موجودات زنده از واحد های بنیادی به نام سلول ساخته شده اند.
  • در اصل دوم، نظریه ژن مطرح می شود و به این معناست که همه موجودات زنده دارای ساختار DNA هستند؛ یعنی مولکول هایی که ساختارها و عملکرد سلول ها را به صورت کدهایی در آورده و به فرزندان منتقل می کند.
  • اصل سوم اصل هم ایستایی است و به این معناست که همه ی موجودات زنده دارای تعادلی هستند که موجودات زنده را قادر می سازد تا در محیط خود زنده بمانند.
  • اصل چهارم با نام اصل تکامل خوانده می شود و این اصل توصیف می کند که چگونه همه ی موجودات زنده می توانند تغییراتی داشته باشند که آن ها را قادر سازد در محیط خود بهتر زندگی کنند و بتوانند زنده بمانند. این صفات ناشی از جهش های تصادفی در ژن های ارگانیسم است که از طریق فرایندی به نام انتخاب طبیعی اتفاق می افتد. در طول انتخاب طبیعی، موجوداتی که صفاتی مناسب تر برای محیط زیست خود دارند، شانس بقای بالاتری دارند و سپس آن صفات را به فرزندان خود منتقل می کنند.

 

اپلای رشته زیست شناسی در خارج از کشور

بسیاری از افراد برای تحصیل در رشته زیست شناسی برای دانشگاه های خارج از کشور اپلای می کنند. شناخت مدارک و اطلاعاتی درباره دوره های درسی به دانشجویان کمک زیادی در این روند خواهد کرد. به عنوان مثال اپلای از کاردانی به کارشناسی زیست شناسی به طور کلی برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که قصد تحصیل در یک برنامه ۴ ساله زیست شناسی، پیش پزشکی و یا پیش دامپزشکی را دارند. برخی دیگر از برنامه های کاردانی رشته زیست شناسی نیز رشته های علوم بهداشت را برای دانشجویانی در نظر گرفته است که می خواهند به زمینه هایی مانند مراقبت های بهداشتی یعنی پرستاری و یا ورزش درمانی بپردازند. متقاضیان برای اپلای در مقطع کاردانی ملزم به داشتن دیپلم دبیرستان و یا معادل آن هستند و همچنین باید نمرات SAT و ACT را برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنند. دانشجویان در طول ۲ سال کاردانی خود باید در دوره های کارآموزی شرکت کرده و در آزمایشگاه ها حضور پیدا کنند. زیست شناسی، ریاضیات، شیمی، زیست شناسی محیطی و میکروبیولوژی از مهم ترین برنامه های کاردانی در این رشته است.

زیست شناسان چگونگی تعامل موجودات با یکدیگر را مطالعه می کنند. آن ها تحقیقاتی را انجام می دهند تا درک بهتری از فرایندهای زیستی زندگی داشته باشند سپس آن ها را در تولید فرایندها یا محصولات جدید اعمال می کنند. بنابراین داشتن تحصیلات آکادمیک از اصلی ترین الزامات مورد نیاز برای این فرایندها است. دانشجویانی که قصد اپلای در مقطع کارشناسی زیست شناسی را دارند نیاز به دیپلم یا معادل آن را پیدا می کنند و افراد باید نمرات SAT و ACT را به همراه کپی از مدرک دیپلم دبیرستان، ریز نمرات آن و ترجمه آن ارسال کنند. دوره های کارشناسی زیست شناسی شامل عواملی است که بر سیستم های پیچیده ی زیست محیطی اثر می گذارد. علاوه بر آن متقاضیان ملزم به شرکت در دوره های آزمایشگاهی هستند. اصلی ترین حوزه های رشته زیست شناسی در سطح کارشناسی شیمی، زیست شناسی مولکولی، آشنایی با محیط زیست و گیاه شناسی است.

برخی از دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات کارشناسی خود، در حوزه های مربوطه مشغول به کار می شوند و برخی دیگر تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه می دهند. افرادی که برای مقطع کارشناسی ارشد زیست شناسی اپلای می کنند، کاربرد ها و روش های کمی و کیفی در مطالعات میدانی و آزمایشگاهی را فرا می گیرند و بر روی موضوع خاصی به طور تخصصی تمرکز می کنند. گزینه های در دسترس کارشناسی ارشد زیست شناسی شامل بیوشیمی، زیست شناسی مولکولی، گیاه شناسی، میکروبیولوژی، پزشکی، نوروبیولوژی، زیست شناسی سلولی یا مهندسی، ژنتیک و گزینه های دیگر است. افراد برای اپلای در این مقطع ملزم به داشتن مدرک کارشناسی زیست شناسی و یا یک رشته مرتبط هستند. داشتن توصیه نامه و حداقل نمره ۳.۳ در آزمون GRE از مهم ترین مدارک برای اپلای است. الزامات فارغ التحصیلی معمولا برای کارشناسی ارشد در زیست شناسی شامل دو قسمت می شود. عده ای گزینه پایان نامه را انتخاب می کنند که در این مورد به صورت کتبی پایان نامه را می نویسند و به صورت شفاهی از آن دفاع می کنند و عده ای دیگر نیز به جای نوشتن پایان نامه ترجیح می دهند تا از بین دروس مشخص شده برخی را برگزینند و آن ها را مطالعه کنند. برنامه کارشناسی ارشد زیست شناسی در بیشتر دانشگاه ها به صورت ۲ ساله ارائه می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

 

 

 




Scroll to Top