اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته پزشکی در ایتالیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان ♦

 

شرایط عمومی تحصیل پزشکی در ایتالیا

 

طول دوره تحصیل پزشکی در ایتالیا 6 ساله می باشد و پس از پایان این 6 سال، دانشجویان به مدت 6 ماه وارد آموزش کلینیکال می شوند و پس از آن می توانند مجوزهای مربوطه را دریافت خواهند کرد و می توانند در کشور ایتالیا به عنوان پزشک به فعالیت بپردازند. برای تحصیل در ایتالیا و در رشته پزشکی باید در آزمون ورودی این رشته قبول شوید که به نام آزمون IMAT در این کشور شناخته می شود و سالی یک بار برگزار می گردد. ظرفیت پذیرش این رشته برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا هر سال اعلام می شود. مزیت تحصیل پزشکی در ایتالیا این است که در صورت قبولی در آزمون IMAT نیازی به شرکت در مصاحبه برای پذیرش نیست و معدل دیپلم تاثیر چندانی روی پذیرش نخواهد داشت و همچنین نیازی به ارائه توصیه نامه برای پذیرش نمی باشد.

 

شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا

 

هنگام بررسی مقاصد تحصیل در خارج از کشور، ایتالیا خود را به عنوان یکی از قوی ترین مدعیان معرفی می کند. این به این دلیل است که دارای قدیمی ترین دانشگاه های تأسیس شده به ویژه در زمینه پزشکی است. از مهمترین نکات که باید به آن توجه داشت، شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا می باشد. اغلب دانشگاه های ایتالیا هیچ گونه شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا را برای متقاضیان اعمال نمی کنند اما توجه نمایید که شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور بسیار مهم است یعنی ممکن است شما بتوانید از یک دانشگاه در این کشور پذیرش بگیرید ولی نتوانید ویزای تحصیلی ایتالیا را به دلیل بالا بودن سن اخذ نمایید پس رعایت شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا برای اخذ ویزا بسیار حائز اهمیت می باشد. متقاضیانی که بین 18 الی 25 سال هستند از شانس بسیار خوبی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برخوردار می باشند.

شرایط معدل برای تحصیل پزشکی در ایتالیا

 

با وجود این که شرط معدل چندان تاثیری روی پذیرش ندارد اما باید توجه داشته باشید که هرچه معدل در شرایط بهتری باشد شانس پذیرفته شدن متقاضی در رشته مورد نظر نیز بیشتر می باشد. برخی از دانشگاه ها برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی بر اساس سیستم آموزشی کشور انگلستان امتیاز 3 از حدنصاب 4 سیستم GPA را لحاظ می کنند. 

 

دانشگاه های پزشکی ایتالیا

 

در بسیاری از دانشگاه های دولتی و خصوصی ایتالیا می توان به زبان انگلیسی به تحصیل در رشته پزشکی پرداخت. اکثر این دانشگاه ها آزمون آی مت را شرط اصلی اخذ پذیرش اعلام کرده اند. دانشگاه هایی که برای پذیرش به این آزمون نیازی ندارند در وبسایت رسمی خود شرایط پذیرش را اعلام می کنند. در زیر لیست مهم ترین دانشگاه های ایتالیا که برای پذیرش پزشکی به آزمون IMAT نیاز است، ذکر شده است.

 

University of Rome Tor Vergata

University of Siena 

University of Turin 

University of Naples Federico II

International Medical School

 

University of Bari 

University of Bologna

University of Campania ‘Luigi Vanvitelli’ 

University of Messina

 

 

University of Milan

University of Milan-Bicocca

University of Padua 

University of Pavia

Sapienza University of Rome 

 

 

 

هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا

 

برای تحصیل پزشکی در ایتالیا بسته به میزان موفقیت در آزمون IMAT امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور ایتالیا وجود دارد. خوشبختانه در حال حاضر مدت 10 سال می باشد که تحصیل در بسیاری از دانشگاه های دولتی به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است، تعدادی از این دانشگاه ها عبارتند از دانشگاه باری، دانشگاه بولونیا، دانشگاه مسینا، دانشگاه تورین، دانشگاه پادوا و … که نه تنها دانشگاه ها سطح بالایی هستند بلکه شهریه آن ها نیز به نسبتا پایین می باشد. شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی در کشور ایتالیا حدودا به میزان 1200 یورو در سال می باشد و شهریه دانشگاه های خصوصی نیز در این کشور حدودا 15,000 یورو در سال می باشد. همچنین هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا بسته به نوع زندگی هر فرد متفاوت می باشد اما برای یک نفر دانشجو می تواند با حدود 600 یورو در ماه می تواند هزینه های زندگی در ایتالیا را پوشش دهد.

 

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی در ایتالیا

 

درخواست پذیرش تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا در سال یک بار و در یک بازه مشخص زمانی و پروسه آن در مدت کوتاهی انجام می شود. همانطور که پیشتر عرض شد برای تحصیل پزشکی در ایتالیا نیاز به شرکت در آزمون IMAT در ایتالیا می باشد. اما برای دانشجویان بین المللی لازم است قبل از درخواست برای شرکت در این آزمون نیاز است مدرک DV (Dichiarazione di Valore) یا همان تاییدیه دیپلم را بدست آورید. برای این امر می توانید با سفارت کشور ایتالیا در ارتباط باشید.

 

بورسیه پزشکی ایتالیا

 

با اینکه هزینه های تحصیل و زندگی در کشور ایتالیا پایین می باشد اما بورسیه های تحصیلی متفاوتی نیز در این کشور ارائه می شوند که امکان استفاده از آنها برای دانشجویان بین المللی وجود دارد مانند بورسیه های استانی و یا مراکز عام المنفعه. این بورسیه های تحصیلی در ایتالیا امکان پرداخت هزینه هایی از 5,000 یورو به بالا را فراهم می آورد. برخی از برنامه های بورسیه تحصیلی در ایتالیا را می توانید در قسمت زیر مشاهده نمایید.

  •  

    بورسیه دولتی و منطقه ای MACI

    سالیانه 9،000 یورو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود و برای کارشناسی ارشد تا سن 28 سال و دکتری تا سن 30 سال ارائه می شود. نکته ای که در رابطه با این بورسیه قابل توجه است نیاز به مدرک زبان انگلیسی می باشد.

     
  •  

    بورسیه دولتی و منطقه ای DSU

    مبلغ قابل اعطا در این بورسیه تا 6000 یورو متغیر هست و یک امر رقابتی می باشد. این بورسیه در صورت اثبات درآمد خانواده که زیر 50 هزار یورو است قابل اعطا می باشد.

     
  •  

    بولونیا اسکالر شیپ

    این بورسیه تا مبلغ 11,000 یورو قابل اعطا می باشد و شرایط دریافت آن کسب بالاترین نمرات در آزمون SAT یا GRE می باشد و این امر یک امر رقابتی است، همچنین این بورسیه فقط تا سن 30 سال ارائه می شود.

     

    در مورد اعتبار مدرک پزشکی ایتالیا در جهان می توان گفت که به عنوان یک فارغ التحصیل از ایتالیا، مدرک شما به طور خودکار تقریباً در هر نقطه از اتحادیه اروپا و کشورهای وابسته مانند نروژ یا سوئیس به رسمیت شناخته می شود. این به این دلیل است که برنامه های انگلیسی زبان برای برآورده کردن الزامات اتحادیه اروپا طراحی شده اند. در مورد اعتبار مدرک پزشکی ایتالیا در آمریکا نیز این گونه می توان گفت که دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده های پزشکی ایتالیا که به زبان انگلیسی تدریس می شود، می توانند برای کالیفرنیا درخواست دهند، تا زمانی که دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اند در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی ذکر شده باشد، مدرک آن ها دارای اعتبار می باشد و خبر خوب این است که در حال حاضر، تمام دانشکده های پزشکی انگلیسی در ایتالیا در این فهرست قرار دارند. پس در نهایت می توان به این نتیجه رسید که اعتبار مدرک پزشکی ایتالیا در جهان بسیار بالا است و اغلب دانشگاه های پزشکی این کشور به خصوص آن دسته از دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، از اعتبار بالای جهانی برخوردار می باشند.

    دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت در ایتالیا

     

    متقاضیان در هنگام تحصیل پزشکی در ایتالیا می بایست متناسب با هدف خود، در انتخاب دانشگاه بسیار دقت نمایید. اگر تصمیم دارید که پس از تحصیل پزشکی در ایتالیا به کشور بازگردید و در اینجا مشغول به کار شوید پس می بایست دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت در ایتالیا را برای تحصیل خود انتخاب نمایید. در زیر لیست دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت در ایتالیا آورده شده است.

    نام دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت در ایتالیا
    دانشگاه بولونیا
    دانشگاه آمدئو آووگادرو پیدمونت
    دانشگاه کاتولیک قلب مقدس
    دانشگاه مگنا گروشیا
    دانشگاه پلی تکنیک مارکه
    دانشگاه پروجا
    دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا پیزا
    دانشگاه ساپینزا رم
    دانشگاه کاتولیکا
    دانشگاه لاکوییلا
    دانشگاه باری
    دانشگاه برشا
    دانشگاه کالیاری
    دانشگاه کالابریا
    دانشگاه کامرینو
    دانشگاه کاتانیا
    دانشگاه چیه تی پسکارا
    دانشگاه اودین
    دانشگاه فرارا
    دانشگاه فلورانس
    دانشگاه جنوا
    دانشگاه اینسوبریا
    دانشگاه مسینا
    دانشگاه میلان
    دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا
    دانشگاه ناپل
    دانشگاه پادوا
    دانشگاه پالرمو
    دانشگاه پارما
    دانشگاه پیزا
    دانشگاه پاویا
    دانشگاه تورورگاتا رم
    دانشگاه سالرنو
    دانشگاه ساساری
    دانشگاه سیه نا
    دانشگاه تریسته
    دانشگاه تورین
    دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل
    دانشگاه میلان بیکوکا
    دانشگاه ورونا

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

 

 




Scroll to Top