اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته طراحی صنعتی در سوئد

♦آموزشگاه آموزش زبان سوئدی اصفهان ♦

 

شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئد برای رشته طراحی

برای اخذ هر نوع ویزایی مربوط به کشورهای مختلف لازم است تا مراحل اداری خاصی طی شود. اما برای طی‌کردن پروسه اخذ ویزای تحصیلی سوئد شرایط کمی با کشورهای دیگر متفاوت است. دانشجویانی که در حال حاضر در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا تابعیت خود را دریافت کرده‌اند، برای تحصیل در کشور سوئد نیازی به اخذ ویزا ندارند. اما اگر شما شهروند خارج از اتحادیه اروپا هستید برای تحصیل در سوئد در رشته طراحی در دانشگاه‌های معتبر این کشور باید برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید. برای اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئد نیاز است تا مدارک زیر را ارائه دهید:

• مدرکی که ثابت کند شما شهریه دانشگاه را پرداخت کرده‌اید.
• سند رسمی برای مسافرت یا گذرنامه‌
• پذیرش از یک دانشگاه معتبر در سوئد
• نامه تمکن مالی
• سند اثبات‌کننده مبنی بر پرداخت هزینه درخواست صدور ویزا
• پر کردن و ارسال آنلاین فرم درخواست

این فرایند به طور معمول تا زمان صدور ویزا بیش از ۳ ماه طول می‌کشد.

 

هزینه تحصیل در رشته طراحی در دانشگاه های سوئد

هزینه تحصیل در کشور سوئد در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمام رشته‌ها برای شهروندان اتحادیه اروپا رایگان است اما برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا به ‌ازای هر ترم باید شهریه‌ای تعیین‌شده پرداخت شود. لازم به ذکر است که میزان شهریه بسته به دانشگاه موردنظر، رشته تحصیلی و برنامه تحصیلی متغیر خواهد بود. اما به‌ صورت کلی می‌توان گفت که برای تحصیل در سوئد در رشته طراحی شهریه موردنظر از ۷۵۰۰ یورو در سال شروع می‌شود و تا ۲۵۵۰۰ یورو نیز در بعضی از دانشگاه‌ها ادامه دارد.

البته فارغ از اینکه شما شهروند اتحادیه اروپا باشید یا از کشوری مانند ایران به این کشور مهاجرت کرده باشید، هزینه تحصیل در مقطع دکتری برای شما رایگان خواهد بود.علاوه بر شهریه دانشگاه شما باید هزینه زندگی در سوئد را نیز در نظر بگیرید.

بخشی از هزینه‌های زندگی در این کشور را سبک زندگی شما تعیین می‌کند اما در کنار آن باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که هزینه زندگی در سوئد در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی کمی بالاتر است. متوسط هزینه‌های لازم برای زندگی در این کشور بین ۷۰۰ یورو تا ۱۴۰۰ یورو در ماه متفاوت است.

 

علاوه بر این هزینه زندگی به شهر موردنظر شما نیز بستگی دارد. در این قسمت هزینه‌های زندگی را در چند شهر معروف این کشور بررسی می‌کنیم:

• هزینه زندگی در شهری مثل استکهلم یا گوتنبرگ به طور حدودی ۱۲۵۰ یورو به‌ صورت ماهیانه است.
• مخارج زندگی در شهرهایی مثل لوند و لینکوپینگ به ‌صورت تقریبی برابر با ۸۵۰ یورو در ماه است.
• در شهری مانند اوپسالا نیز هزینه‌های زندگی بین ۷۵۰ یورو تا ۱۲۰۰ یورو در ماه متغیر خواهد بود.
البته به یاد داشته باشید که با تحصیل در سوئد در رشته طراحی شما اجازه کار نیمه‌وقت نیز خواهید داشت و شغل شما بخشی از هزینه‌های زندگی را پوشش می‌دهد.

 

بازار کار رشته طراحی در سوئد به چه شکل است؟

بسیاری از متقاضیان مهاجرت از طریق تحصیل جهت ماندگار شدن در کشور موردنظر بعد از اتمام تحصیلات علاقه دارند تا بازار کار مربوط به رشته خود را مورد بررسی قرار دهند. بسیاری از این دانشجویان نیز تصمیم می‌گیرند همچنان با ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری در این کشور زندگی کنند.

در این بخش نگاهی می‌کنیم به شرایط و بازار کار رشته طراحی در کشور سوئد. در کنار دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور سوئد را دارند بسیاری از این دانشجویان نیز در خانه‌های مد سوئد فعالیت کاری و حرفه‌ای خود را شروع می‌کنند یا کسب‌وکار جدید خود را در این کشور راه‌اندازی می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید رشته طراحی در دانشگاه های سوئد طیف وسیعی از رشته‌ها را شامل می‌شود، از رشته‌هایی مانند طراحی لباس گرفته تا طراحی صنعتی و طراحی گرافیک. برای تحصیل در سوئد در رشته طراحی بازار کار مناسبی نیز برای آن فراهم است. همچنین دانشگاه‌های سوئد پس از فارغ‌التحصیلی به شما در یافتن شغل موردنظر کمک خواهند کرد. با درنظرگرفتن نرخ بیکاری پایین در این کشور احتمال پیدا کردن کار در هرکدام از این رشته‌ها بسیار است.

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان سوئدی اصفهان

آموزشگاه زبان سوئدی اصفهان

آموزشگاه زبان سوئدی اصفهان

 




Scroll to Top