اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

تورلیدر و گردشگری در ایتالیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان ♦

 

اقامت با کار یا تحصیل در رشته گردشگری در ایتالیا

 

در کشور ایتالیا دانشجویان از لحظه ورود به این کشور می‌توانند مشغول به کار دانشجویی شوند. از جمله مشاغلی که دانشجویان می‌توانند در آن‌ها کار خود را آغاز نمایند می‌توان به کار در رستوران، کافی‌شاپ، هتل و یا مشاغل دیگری مثل پرستاری کودکان یا سالمندان، صندوق‌داری فروشگاه و … اشاره کرد. در کشور ایتالیا دانشجویان مجازند که تا ۲۰ ساعت در هر هفته در طول تحصیل و همچنین تا ۴۰ ساعت در هفته در ایام تعطیل مشغول به کار باشند.

 

با داشتن کار دانشجویی، دانشجویان علاوه‌بر تقویت مهارت زبان ایتالیایی خود، می‌توانند با کار کردن در یک شغل مربوط به رشته تحصیلی‌شان، شرایط کاری را برای پس از فارغ‌التحصیلی خود نیز فراهم کنند. همچنین فارغ‌التحصیلان در ایتالیا اجازه دارند که بین ۶ ماه تا ۱ سال پس از پایان تحصیل خود در این کشور بمانند و کار مورد علاقه خود را پیدا کرده و با بستن قرار داد، ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری کنند.

متقاضیان می‌توانند پس از دریافت یک جاب‌آفر از یک کارفرمای ایتالیایی، جهت دریافت ویزای کاری خود اقدام کنند و پس از ۵ سال کار مداوم در کشور ایتالیا، امکان اقامت دائم و شهروندی نیز برای آن‌ها فراهم خواهد شد.

 

 

تور لیدر شدن ایتالیا چه وظایفی را به دنبال دارد

ایتالیا پنجمین کشور پر جمعیت اروپا می باشد و پایتخت تاریخی آن یعنی شهر رم قدمتی 3 هزار ساله دارد. مهاجرت به ایتالیا مانند مهاجرت به سایر کشورها، تابع روش های پناهندگی، ازدواج، تولد، کار، تحصیل و سرمایه گذاری است. اما یکی از مشاغلی که برای افراد خارجی در هر کشوری از جمله ایتالیا پر طرفدار است، شغل تور لیدر بودن است.

تور لیدر ایتالیا باید راهنمای فارسی زبانان در رم و سایر شهر های این کشور باشد همچنین باید مطالب را از زبان ایتالیایی برای فارسی زبانان مسافر و زبان فارسی را به ایتالیایی برای افراد مورد ارتباط در تور گردشگری ترجمه نماید. در حقیقت تور لیدر باید مسلط به زبان فارسی، انگلیسی و ایتالیایی باشد تا بتواند به صورت حرفه ای شما را با شهر هنر و معماری جای جای این کشور زیبا آشنا نماید. موزه ها، نقاشی های داوینچی و میکلانژ، مجسمه ها و تندیس های مهم تاریخی همه در پشت خود داستان های نهفته بسیاری دارند که یک تور لیدر موظف است که این داستان ها را برای بازدید کنندگان تعریف نموده و آنان را با عمق ارزشمندی آن ها آشنا نماید.

 

تور لیدر باید همه مکان ها و معابر را برای گردشگران توضیح بدهد و برندهای معروف مد و پوشاک ایتالیا را به آن ها معرفی نماید. همچنین می تواند با راهنمایی مناسب به آنان کمک کند تا سوغاتی های لوکس و مناسبی را با قیمت مناسب تهیه کنند. تور لیدر باید همواره مراقب بازدید کنندگان موجود در تور خود باشد تا خدایی ناکرده اتفاقی برای آن ها نیفتد. تور لیدر باید گردشگران را به رستوران ها، کافه ها و غذا خوری های عالی هدایت نماید تا آن ها بتوانند طعم فوق العاده پیتزا، پاستا و بستنی ها با شیرینی بهشتی رم را بچشند و لذت ببرند. به طور کلی باید تور لیدر ایتالیا، بهترین برنامه بازدید را به شما پیشنهاد دهد و با یک زمان بندی اصولی، جذابیت ها و محبوبیت های ایتالیا را برای مسافران به تصویر بکشد.

 

زمانی که شما تور ایتالیا را رزرو می کنید، تور لیدر ایتالیا یا مترجم ایتالیا نیز برای شما تعیین می شود. وجود راهنمای ایتالیا کیفیت سفر شما را دو چندان خواهد کرد و با کمک او می توانید این کشور زیبا را بهتر و کامل تر بگردید و از لحظات زیبای سفرتان لذت ببرید.

 

تور لیدر یا راهنمای فارسی زبان در ایتالیا باید شما را از هزینه ها و تعرفه های موجود برای بازدید از اماکن گردشگری ایتالیا آشنا کند. با این کار مسافران می توانند با توجه به بودجه شان و در حد توان خودشان بهترین برنامه ریزی را انجام دهند و با صرف مبلغ مناسب آیتم های سفر خودشان را بچینند. تور لیدر باید مسافران تور ایتالیا را با انواع وسایل نقلیه موجود در کشور و چگونگی تهیه بلیط و غیره آشنا کند. به این ترتیب بازدید کنندگان با انواع روش های گردش و حمل و نقل سریع و ارزان ایتالیا آشنا می شوند و می توانند لحظاتی را که در برنامه ریزی تور آزاد هستند، صرف گشت و گذار فردی بکنند.

 

 

برخی از افراد هم در این میان هستند که به قصد گردشگری به ایتالیا نمی آیند و می خواهند به قصد تجارت و بازرگانانی در ایتالیا وقت بگذرانند. تور لیدر می تواند بهترین مراکز خرید، کارخانجات و مراجع خرید عمده را به آنان معرفی کند. همچنین محل صرافی های واسطه را به این قشر نشان بدهد تا آنان بتوانند از فرصت خود نهایت استفاده را ببرند. برخی دیگر هم هستند که با ویزای توریستی به ایتالیا آمده اند ولی در حال بررسی شرایط و موقعیت ایتالیا برای زندگی می باشند. تور لیدر می تواند این دسته از افراد را به خوبی راهنمایی بکند تا آنان بتوانند به هدف خودشان دست پیدا کنند.

 

مثلا اگر فرد می خواهد به قصد ادامه تحصیل به ایتالیا بیاید، شرایط تحصیل و دانشگاه های ایتالیا را به او بگوید. یا اگر فردی می خواهد از طریق سرمایه گذاری با خرید ملک یا ثبت شرکت به ایتالیا وارد شود، بنگاه های مناسب و مشاوران املاک منصف را به آن ها معرفی کند تا آنان بتوانند در مدت زمان کوتاه سفر خود به یک جمع بندی از اطلاعات حاصله شان بپردازند.

 

 

نگاهی به شرایط رشته گردشگری در ایتالیا

  • حداقل درآمد سالانه کار در رشته گردشگری در ایتالیا: ۱۱,۱۰۰ یورو در ایتالیا(۱۱,۷۶۱ دلار آمریکا)
  • حداکثر درآمد سالانه کار در رشته گردشگری در ایتالیا: ۸۱,۴۰۰ یورو در ایتالیا(۸۶,۲۵۱ دلار آمریکا)
  • متوسط درآمد سالانه کار در رشته گردشگری در ایتالیا: ۲۹,۲۰۰ یورو در ایتالیا(۳۰,۹۴۰ دلار آمریکا)
  • نرخ بیکاری کشور: ۷.۹ درصد
  • گردشگری در لیست مشاغل موردنیاز ایتالیا قرار ندارد.
  • گردشگری در لیست مشاغل پردرآمد ایتالیا قرار ندارد.

 

 

 

 

مزایای تحصیل و کار در رشته گردشگری در ایتالیا

۱

دریافت اقامت دائم ایتالیا، پس از ۵ سال کار مستمر

۲

فعال بودن صنعت گردشگری در کشور ایتالیا

۳

حقوق، مزایا و بازارکار مساعد

۴

پذیرش آسان و هزینه تحصیل پایین در دانشگاه‌های کشور ایتالیا

 

 

عناوین شغلی مناسب برای رشته گردشگری در ایتالیا

  • مدیر گردشگری
  • مدیر رزرواسیون
  • مربی فعالیت
  • مدیر پذیرایی

 

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته گردشگری در ایتالیا

براساس رده‌بندی جهانی QS، دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در رشته گردشگری در ایتالیا، عبارتند از:

 

بهترین دانشگاه رتبه QS در رشته مهمانداری و گردشگری شهریه سالانه به یورو شهریه سالانه به دلار
دانشگاه بولونیا ۵۱-۱۰۰ ۲۷۰۰ یورو سالانه ۲۸۸۰ دلار سالانه
دانشگاه فوسکاری ونیز ۵۱-۱۰۰ ۱۹۰۰ یورو سالانه ۲۰۱۰ دلار سالانه
دانشگاه آزاد بوزن بولزانو  ۲۴۳ ۲۴۰۰ یورو سالانه ۲۵۴۰ دلار سالانه

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

 

 

 




Scroll to Top