اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته اقتصاد در ایتالیا

آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان ♦

 

نگاهی به شرایط رشته اقتصاد در ایتالیا

 

  • حداقل درآمد سالانه کار در رشته اقتصاد در ایتالیا: ۳۳,۶۰۰ یورو در ایتالیا(۳۶,۰۴۴ دلار آمریکا)
  • حداکثر درآمد سالانه کار در رشته اقتصاد در ایتالیا: ۱۱۶,۰۰۰ یورو در ایتالیا(۱۲۴,۴۳۹ دلار آمریکا)
  • متوسط درآمد سالانه کار در رشته اقتصاد در ایتالیا: ۷۳,۰۰۰ یورو در ایتالیا(۷۸,۳۱۱ دلار آمریکا)
  • نرخ بیکاری کشور: ۷.۹ درصد
  • اقتصاد در لیست مشاغل موردنیاز ایتالیا قرار ندارد.
  • اقتصاد در لیست مشاغل پردرآمد ایتالیا قرار ندارد.

 

اقامت با کار یا تحصیل در رشته اقتصاد در ایتالیا

 

در کشور ایتالیا شما دانشجویان از لحظه ورود به این کشور می‌توانند مشغول به کار دانشجویی شوید. از جمله مشاغلی که دانشجویان می‌توانند در آن‌ها کار خود را آغاز کنند می‌شود به کار در رستوران، کافی‌شاپ، هتل و یا مشاغل دیگری مثل پرستاری کودکان یا سالمندان، صندوق‌داری فروشگاه و … اشاره کرد. در کشور ایتالیا دانشجویان مجازند که تا ۲۰ ساعت در هر هفته در طول تحصیل و همچنین تا ۴۰ ساعت در هفته در ایام تعطیل مشغول به کار باشند.

با داشتن کار دانشجویی، دانشجویان علاوه‌بر تقویت مهارت زبان ایتالیایی خود، می‌توانند با کار کردن در یک شغل مربوط به رشته تحصیلی‌شان، شرایط کاری را برای پس از فارغ‌التحصیلی خود نیز فراهم کنند.

همچنین فارغ‌التحصیلان در ایتالیا اجازه دارند که بین ۶ ماه تا ۱ سال پس از پایان تحصیل خود در این کشور بمانند و کار مورد علاقه خود را پیدا کرده و با بستن قرار داد، ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری کنند.

متقاضیان می‌توانند پس از دریافت یک جاب‌آفر از یک کارفرمای ایتالیایی، جهت دریافت ویزای کاری خود اقدام کنند و پس از ۵ سال کار مداوم در کشور ایتالیا، امکان اقامت دائم و شهروندی نیز برای آن‌ها فراهم خواهد شد.

 

تحصیل لیسانس اقتصاد در ایتالیا

کارشناسی اقتصاد تمام عوامل دخیل در تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات را بررسی می کند. اقتصاد عوامل اقتصادی در مقیاس کوچک (اقتصاد خرد) و جهانی (اقتصاد کلان) را تجزیه و تحلیل می کند. مدارک لیسانس اقتصاد که توسط دانشگاه ها و کالج های ایتالیا ارائه می شود به دانشجویان می آموزد که چگونه تمام اقدامات اقتصادی را به منظور بهبود رفاه موجودات اقتصادی و مصرف کنندگان بهینه کنند. کسانی که در مقطع لیسانس اقتصاد مشغول به تحصیل هستند، تفاوت های بین اقتصاد خرد و اقتصاد کلان را می آموزند. اقتصاد خرد شامل رفتار بازارهای فردی مانند خانوارها و شرکت ها و تعاملات آنها می شود. از سوی دیگر، اقتصاد کلان شامل نگاه کردن به کل اقتصاد به عنوان یک کل است. از شرایط مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته اقتصاد، شما باید تحصیلات متوسطه خود را با معدل بالا و از یک دانشگاه معتبر به پایان رسانده باشید. همچنین شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه ها و کسب نمره مورد نیاز، مدرک زبان آیلتس 6، مدرک B1 نیز از شرایط مورد نیاز برای پذیرش در این رشته است. رشته اقتصاد یکی از شاخه های رشته علوم انسانی می باشد و مدت زمان تحصیل این رشته در دانشگاه های این کشور 4 سال است.

 

تحصیل رشته اقتصاد در ایتالیا به زبان انگلیسی

 

اقتصاد یک رشته متخصص در زمینه علوم اجتماعی است که مطالعاتی در مورد نحوه تولید و توزیع.. فروش مصرف کالاها و خدمات تولید میشود. اقتصاد همچنین با هدف بهبود تخصیص منابع و ایجاد بازارهای قابل پیش بینی پایدار است که شهروندان میتوانند زندگی شاد و موفقی داشته باشند. اقتصاددانان نیز رفتار انسانی را در تلاش برای یافتن الگوها و پیش بینی تصمیمات مالی بر اساس عواملی مانند خطر و پاداش،تحلیل میکنند.

برای ارائه یک دانش اولیه خوب در مورد مطالعات اقتصادی و آن مناطق با روش های تحقیقاتی که میتواند در اقتصاد مورد استفاده قرار گیرد.. دانش کامل سازمان را برای تضمین یکپارچه سازی و دنیای کار و فراهم آوردن مهارت عملی به دانش آموزان استفاده کرد.

فرصت های شغلی

پژوهشگر در زمینه اقتصاد در موسسات دولتی و خصوصی، در دولت ملی و محلی در تعاونی ها، شرکت ها و اتحادیه های صنفی تجاری، موقعیت های حرفه ای در زمینه نوآوری،منابع انسانی،فناوری اطلاعات و ارتباطات، فارغ التحصیلان در بخش خدمات،در کسب و کارهای خصوصی یا موسسات عمومی، در سازمان های غیر دولتی( سازمان های غیر دولتی) و در سازمان های خیریه مشغول به کار هستند. با این حال. اکثر دانش آموزان تحصیلات کارشناسی ارشد را ادامه میدهند. انتخاب برنامه های کارشناسی ارشد در اقتصاد سیاسی، مدیریت یا روابط بین المللی.

زبان انگلیسی:

دانشجویان زبان انگلیسی که دارای گواهینامه بین المللی شناخته شده زیر هستند:FCE و BEC1 اتاق بازرگانی بریتانیا(BASIC) کالج ترینتی( سطح 7) آزمون تافل( نمره 137 تا 249 امتیاز) لازم نیست که آزمون ورودی گرفته شود بلکه به طور مستقیم در دوره تخصصی برگزار میشود. دانش آموزانی که دارای یکی از گواهی های بین المللی BEC2،BEC3،CAE اتاق بازرگانی انگلستان( متوسط/ پیشرفته) کالج ترینیتی( سطح 8-9) آزمون تافل(نمره 250 و بالاتر) را کسب کرده اند مجبور نیستند آزمون ورودی را بگذراند و 6 نمره دریافت خواهد کرد.

بازار کار رشته اقتصاد در ایتالیا

 

طرح ها و تحقیقات برای کمک به تفسیر روابط اقتصادی و حل مشکلات ناشی از تولید و توزیع کالاها و خدمات. مطالعات در مورد چگونگی توزیع منابع کمیاب مانند زمین،کاربامواد خام و ماشین آلات برای تولید کالاها و خدمات را نشان میدهد. برنامه ریزی و انجام تحقیق، جمع آوری و تجزی و تحلیل داده ها، نظارت بر بازار های اقتصادی و پیش بینی های اقتصادی است. با استفاده از مدل های ریاضی برای کمک به پیش بینی پاسخ به سوالات اقتصادی،مطالعات اقتصادی و آماری در حوزه تخصص.

چه مهارت هایی را به عنوان یک اقتصاددان در ایتالیا نیاز دارید؟

اقتصاد دانان در ایتالیا تمایل دارند تا مهارت های فردی زیر را بدانند تا ارزیابی ها و نگرش های خود را با مهارت ها و فرصت های مشابه و تعدادی از مهارت ها و فرصت های یادگیری ایجاد کنند تا پتانسیل خود را گسترش دهند.

شرایط کلیدی:

  • مدرک لیسانس در مهندسی مدیریت یا اقتصاد
  • تسلط به زبان انگلیسی و ایتالیایی
  • آگاهی خوب از اداره MS: سازماندهی و توانایی
  • برنامه ریزی موثر مهارت های ارتباطی عالی
  • چشم گیری خوب برای جزئیات و سطح بالایی از دقت یادگیری سریع و عمیق نگرش تحلیل
  • انعطاف پذیری
  • سازگار بودن
  • حل مشکلات مسئله
  • کار تیمی و در دسترس بودن مهارت های ارتباطی مناسب
  • توانایی برای مسافرت

 

هزینه دانشگاه های خصوصی در ایتالیا

دانشگاه های خصوصی در ایتالیا معمولا هزینه های تحصیلی بالاتری را نسبت به دانشگاه های دولتی میپردازند و اکثر دانشجویان اروپایی و غیر اتحادیه اروپا هزینه های مشابهی دارند. میانگین هزینه های تحصیلی در دانشگاه های خصوصی بین 6000 تا 20.000 یورو در سال تحصیلی است. هزینه های زندگی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی. . هزینه های کلی زندگی دانشجویان بین المللی در حدود 700 تا 1000 یورو در ماه میباشد.

این هزینه شامل هزینه حمل و نقل عمومی/ محلی و یا سرگرمی می باشد. زندگی در ایتالیا یک تجربه عالی است، اما به یاد داشته باشید اگر روم را برای تحصیل و زندگی انتخاب کنید کمی گرانتر از دیگر شهر های ایتالیا می باشد. هزینه زندگی ماهانه برای دانشجویان در این شهرهای دانشجویی ایتالیا را بررسی کنید:

  • بولونیا: در حدود 750 یورو الی 1.100 یورو
  • فلورانس: در حدود 850 یورو الی 1.300 یورو
  • میلان و روم: بین 850 یورو الی 1.450 یورو میباشد.

 

دوره های اقتصاد در ایتالیا

برای مهاجرت به ایتالیا در نظر داشته باشید که دوره های اقتصادی برای بسیاری از حرفه ها پایه ریزی شده اند، زیرا آنها درک عمیق از دنیایی که در آن زندگی می کنیم و عملکرد درونی آن را ارتقا می دهند. و شبکه سازی با همکلاسی های بین المللی می تواند فرصت های بیشتری را برای غنی سازی تجارب شخصی و حرفه ای پس از فارغ التحصیلی باز کند.
برنامه های پیشرو در اقتصاد در مدارس مانند JCU همچنین به دانشجویان اقتصاد اجازه می دهد تخصص خود را با انتخاب افراد زیر سن قانونی از امور مالی تا قانونی، امور بین الملل، بازاریابی، مدیریت و غیره گسترش دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

 

 

 




Scroll to Top