اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته مدیریت بازرگانی در ایتالیا

آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان ♦

 

نگاهی به شرایط مدیریت بازرگانی در ایتالیا

 

  • حداقل درآمد سالانه: ۳۵,۰۰۰ یورو در ایتالیا(۳۶,۷۵۸ دلار آمریکا)
  • حداکثر درآمد سالانه: ۱۰۰,۰۰۰ یورو در ایتالیا(۱۰۵,۰۲۳ دلار آمریکا)
  • متوسط درآمد سالانه: ۵۰,۰۰۰ یورو در ایتالیا(۵۲,۵۱۱.۵ دلار آمریکا)
  • نرخ بیکاری کشور: ۹.۸۳ درصد
  • مدیریت بازرگانی در لیست مشاغل موردنیاز کشور قرار ندارد.
  • مدیریت بازرگانی در لیست مشاغل پردرآمد کشور قرار دارد.

 

 

 

 

تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در ایتالیا

به‌طور کلی مهاجرت تحصیلی در میان روش‌های دیگر مهاجرتی، ریسک بسیار کمتری دارد و سرعت انجام آن بیشتر است. اگر بتوانید برای یکی از مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در کشور مقصد خود پذیرش بگیرید و در آنجا تحصیل خود را به اتمام برسانید و سپس کار مناسب با رشته خود را بیابید، شرایط بهتری از نظر مهاجرت، شرایط شغلی و زندگی و همچنین دریافت اقامت دائم در آن کشور خواهید داشت.

دانشگاه‌های بسیاری در ایتالیا رشته مدیریت بازرگانی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رشته‌های درسی خود به متقاضیان بین‌المللی ارائه می‌دهند و بر روی آن‌ها سرمایه گذاری می‌کنند. به‌طور کلی قبولی در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه‌های ایتالیا، در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری، آسان‌تر بوده و دارای بورسیه‌ها و تسهیلات بیشتری است اما متقاضیان مقطع کارشناسی هم می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط مد نظر دانشگاه‌ها، برای دریافت پذیرش و همچنین بورسیه‌های مختص به این مقطع اقدام کنند. بورسیه، فاند و گرنت در این کشور عموما برای متقاضیان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری بیشتر است.

همچنین دانشجویان در مقاطع مختلف رشته مدیریت بازرگانی و دیگر رشته‌ها، می‌توانند همزمان با تحصیل خود تا ۲۰ ساعت و در هنگام تعطیلات تا ۴۰ ساعت در هفته مشغول کار دانشجویی در کشور ایتالیا شوند.

 

 

 

کار به عنوان یک مدیر بازرگانی در ایتالیا

برای کار به عنوان مدیر بازرگانی در ایتالیا شما باید بخشی از مراحل دریافت ویزای کاری خود را پس از ورود به این کشور طی کنید. لذا ایتالیا در ابتدا با ارائه اقامت کوتاه مدت به شما فرصت خواهد داد تا شرایط ویزای خود را تغییر دهید. مهم‌ترین عواملی که در مسیر دریافت ویزای کاری ایتالیا به شما کمک خواهندکرد عبارتند از:

  • رزومه قوی کاری یا تحصیلی
  • مدرک تحصیلی
  • سابقه کار طولانی
  • جاب آفر

 

 

شرایط موردنیاز برای مهاجرت کاری مدیریت بازرگانی به ایتالیا

  • حداقل مدرک کارشناسی در رشته مدیریت بازرگانی یا رشته‌های مربوطه به همراه دارا بودن رزومه کاری مرتبط
  • برای دریافت ویزای کاری باید حداقل ۲ یا ۳ سال سابقه کاری مرتبط داشته باشید.
  • داشتن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از سوی یک کارفرمای ایتالیایی برای دریافت ویزای کار ایتالیا الزامی است.
  • برای مهاجرت کاری به ایتالیا حداقل نمره B2 زبان انگلیسی یا ایتالیایی مورد نیاز است.

 

 

آزمون های موردنیاز برای مدیریت بازرگانی در ایتالیا

متقاضیان برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی بیشتر دانشگاه‌های ایتالیا، باید در آزمونی تحت عنوان آزمون Tolc شرکت کنند. همچنین یکی دیگر از آزمون‌های ورودی برخی دانشگاه‌ها در رشته مدیریت بازرگانی در ایتالیا آزمون GMAT است. هزینه این آزمون ۲۸۵ دلار امریکا، ۲۵۰ یورو و ۲۲۵ پوند انگلیس است.

 

درآمد مدیران بازرگانی در ایتالیا

فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی مخصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی‌ارشد یا دکتری) در بازار کار ایتالیا موقعیت خوبی دارند. درآمد این رشته در ایتالیا نسبت به دیگر مشاغل، تقریبا ایده‌آل است. همچنین در ایتالیا درآمد مدیران بازرگانی مرد، معمولا بیشتر از مدیران بازرگانی زن در نظر گرفته می‌شود. ضمنا مدرک تحصیلی نیز در میزان درآمد شما تاثیر به‌سزایی دارد و مدیرانی با مدرک دکتری، درآمدی حدودا ۵۵ درصد بیشتر از مدیران دارای مدرک کارشناسی‌ارشد خواهند داشت.

 

 

اقامت مدیران بازرگانی در ایتالیا

در زمان اقامت در ایتالیا دانشجویانی که مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند به مدت ۲۰ ساعت در هر هفته کار کنند. همچنین تا یک سال پس از اتمام تحصیل نیز اجازه ماندن در این کشور برای یافتن کار را خواهند داشت. ضمن اینکه در این مدت با تقویت زبان ایتالیایی خود فرصت‌های شغلی بیشتری پیدا خواهند کرد.

متقاضیان پس از دریافت جاب آفر از یک کارفرما، می‌توانند برای تغییر ویزای خود به ویزای کاری اقدام کنند. در نهایت پس از گذشت ۵ سال از اقامت فرد در کشور، امکان دریافت اقامت دائم و پس از گذشت ۱۰ سال، دریافت پاسپورت و شهروندی وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

 

 

 




Scroll to Top