اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: هلندی

مهندس مکانیک در هلند

♦ آموزشگاه آموزش زبان هلندی اصفهان

 

 

تحصیل مهندسی در هلند در مقطع لیسانس

هلند به دلیل کیفیت بالای آموزش عالی شهرت دارد. دقیقاً مانند سایر دانشگاه ها، هلند نیز با سیستم اعتباری کار می کند. برای دریافت مدرک لیسانس باید در مجموع 240 اعتبار EC کسب کنید. طبق قوانین هلند، 1 اعتبار EC نشان دهنده 28 ساعت مطالعه است. 60 واحد نشان دهنده یک سال مطالعه تمام وقت است. اگر می خواهید در یک رشته خاص تحصیل کنید، باید 4 سال در مقطع لیسانس تحصیل نمایید. برای تحصیل به زبان انگلیسی ارائه مدرک آیلتس یا تافل ضروری است.جهت ورود به مقطع لیسانس نمره 6 آیتلس آکادمیک یا معادل تافل یا نمره 95 تا 100 آزمون دوالینگو را می توان ارایه داد.معمولاً افراد تا سن زیر 30 سال پذیرش می شوند. البته افرادی که نمره آیتلس آنها در حد 5.5 باشد نیز می توانند با شرکت در دوره زبان پیش از دانشگاه وگذراندن دوره فاندیشن مهارت زبان خود را تقویت نمایند. همچنین برای ورود به مقطع لیسانس افراد می توانند تا سن حدود 27 سال اقدام نمایند. به دلیل داشتن اعتبار بین المللی دانشگاه هلند در بین دانشگاه های دنیا به ویژه در رشته های مهندسی، متقاضیان زیادی برای تحصیل مهندسی در هلند وجود دارد.از جمله رشته های مهندسی موجود در هلند می توان از رشته های مختلفی مانند مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی ساخت‌وساز و… در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی این کشورنام برد.

 

 

تحصیل مهندسی در هلند در مقطع فوق لیسانس

تحصیل مهندسی در هلند، در مقطع فوق لیسانس معمولاً بین زمان یک سال و نیم تا دوسال به طول می انجامد.شما باید جهت اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود مدارک زیر را ارائه نمایید:

  • مدرک تحصیلی دیپلم 12 ساله،
  • مدرک لیسانس
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5
  • نیاز به موفقیت در آزمون GRE برای دواطلبان خارج اتحادیه اروپا در اغلب رشته ها

 

 

معمولاً بستگی به دانشگاه و شهرهای مختلف حتی تا زیر 40 سال نیز امکان پذیرش در مقطع فوق لیسانس وجود دارد. همچنین یکی از شرایط تحصیل در رشته های MBA هلند، داشتن سابقه کاری مدیریتی می باشد. یکی از مزایای تحصیل مهندسی درهلند در مقطع فوق لیسانس در لاهه، این است که اگر شخص دارای نمره آیلتس 5.5 باشد می تواند در دوره زبان با شهریه مناسب 2500 یورو همزمان با تحصیل و شروع کلاس های دانشگاه شرکت نموده و نمره 6.5 زبان را دریافت نماید. یکی دیگر از مزایای تحصیل مهندسی در هلند، وجود شعبه های وابسته در اتریش می باشد. دانشجویان بین المللی بعد از یک ترم تحصیل در هلند می توانند جهت ادامه تحصیل به شعبه دانشگاه مربوطه در هلند منتقل شوند.

 

 

تحصیل مهندسی در هلند در مقطع دکتری (PHD)

دانشگاه های هلند شهرت چشمگیری دارند و مقصد محبوب بسیاری از دانشجویان دکترا هستند. سیستم دانشگاه هلند به قرن شانزدهم برمی گردد و دارای بسیاری از هنرمندان، اندیشمندان و دانشمندان مشهور است. محققان دکترا بسیار مورد توجه دانشگاه های هلند هستند که مزایای بسیاری را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند. جهت پذیرش دکترا در تحصیل مهندسی در هلند لازم است که متقاضی باید با در دست داشتن سوابق تحصیلی خود و داشتن پروپوزال قوی برای تحصیل در دکترا، مدارک خود را به دانشگاه های این کشور ارسال نماید. بیشتر داوطلبان دکترا به عنوان محققان حرفه ای شاغل طبقه بندی می شوند و بنابراین در دوره دکترا حقوق می گیرند. در عوض، شما ملزم به انجام وظایف مختلف به عنوان یک محقق و کمک به کار و فعالیت های دانشگاهی موسسه خود خواهید بود. این احتمالاً شامل مسئولیت های تدریس و همچنین مسئولیت های دیگر است. تحصیل دکترای هلند حداقل چهار سال طول می کشد. محققان دکتری که به طور رسمی با دانشگاه در ارتباط نیستند (یعنی داوطلبان دکترای خارجی) ممکن است مدت زمان بیشتری را برای اتمام دوره خود طول بکشد. دانشجویان دکترا باید یک استاد راهنما که یک استاد دانشگاهی متخصص است را به عنوان مسئول نظارت بر تحقیق و نوشتن پایان نامه خود انتخاب نمایند. آنها همچنین برای ارائه باید پایان نامه نهایی شما را تأیید کنند. بسته به ساختار و الزامات خاص برنامه دکتری شما، این نظارت ممکن است شامل بررسی های منظم پیشرفت و نکات بررسی رسمی باشد. همچنین ممکن است یک سرپرست مشترک داشته باشید. در هلند، یک الزام استاندارد برای پذیرش دکترا داشتن مدرک کارشناسی ارشد در یک موضوع مرتبط است. هلند به عنوان عضوی از منطقه آموزش عالی اروپا (EHEA) به راحتی مدرک کارشناسی ارشد را از سایر کشورهای اروپایی به رسمیت می شناسد. بسیاری از مدارک خارجی معادل نیز ممکن است شناخته شوند. شما می توانید معادل بودن مدرک خود را در Nuffic (سازمان هلندی برای بین المللی سازی در آموزش) یا در وب سایت دانشگاه آینده خود بررسی کنید.

 

الزامات امتیاز

تست

90

تافل مبتنی بر اینترنت

حداقل 6.5

آیلتس

 

 

هزینه تحصیل مهندسی در هلند

تحصیل مهندسی در هلند برای دانشجویان بین المللی با توجه به رشته انتخابی و دانشگاه های مختلف می تواند هزینه های مختلفی را در مقاطع تحصیلی انتخاب شده در بر داشته باشد. هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در مقطع لیسانس می تواند عددی بین 8.000 الی 10.000 یورو در سال باشد. همچنین هزینه های تحصیل در هلند در رشته های فوق لیسانس 12.000 الی 13.000 یورو می باشد. اما در برخی از رشته های تحصیلی که در زیر شاخه های گروه رشته MBA قرار می گیرد می تواند هزینه ای حدود 13.000 الی 16.000 یورو نیز داشته باشد. همچنین هزینه تحصیل مهندسی در هلند با دوره های فنی یک ساله می تواند مبلغی حدود 12.000 الی 13.000 یورو هزینه داشته باشد. هزینه های تحصیل و زندگی در هلند نیز نسبت به کیفیت و سطح بالای زندگی در این کشور متناسب است.

 

 

هزینه های زندگی در هلند

به طور کلی هزینه های زندگی در هلند 88 درصد گران تر از ایران و هزینه های اجاره در هلند 145 درصد گران تر از هزینه های اجاره در ایران است. در جدول زیر لیستی از هزینه های زندگی شامل: اجاره، هزینه های خوراک، پوشاک، تفریحات، ورزش و هزینه های ارتباطی و مخابراتی در هلند آمده است. مبالغ ذکر شده در جدول زیر بر واحد یورو می باشد.

 

 

کالا و خدمات

هزینه

غذا، رستوران ارزان قیمت

15.00 یورو

غذا برای 2 نفر، رستوران میان رده، سه دوره

60.00 یورو

شیر (معمولی)، (1 لیتر)

0.93 یورو

قرص نان تازه سفید (500 گرم)

1.71 یورو

برنج (سفید)، (1 کیلوگرم)

1.95 یورو

تخم مرغ (منظم) (12 عدد)

2.12 یورو

پنیر محلی (1 کیلوگرم)

10.81 یورو

فیله مرغ (1 کیلوگرم)

7.74 یورو

گوشت گاو دور (1 کیلوگرم) (یا گوشت قرمز پای عقب)

14.92 یورو

بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)

3.20 یورو

شروع تاکسی (تعرفه عادی)

3.50 یورو

تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی)

2.30 یورو

تاکسی 1 ساعت انتظار (تعرفه عادی)

30.00 یورو

بنزین (1 لیتر)

1.64 یورو

پایه (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربع

165.07 یورو

1 دقیقه. تعرفه موبایل اعتباری پیش پرداخت (بدون تخفیف یا برنامه)

0.14 یورو

اینترنت (60 مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، داده های نامحدود، کابل / ADSL)

39.56 یورو

باشگاه تناسب اندام، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال

29.83 یورو

سینما، اکران بین المللی، 1 صندلی

12.00 یورو

1 جفت شلوار جین (لویس 501 یا مشابه)

84.75 یورو

1 لباس تابستانی در فروشگاه های زنجیره ای (زارا، H&M،...)

35.58 یورو

1 جفت کفش مخصوص دویدن نایک (میان رده)

89.27 یورو

1 جفت کفش چرمی مردانه تجاری

117.59 یورو

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر

1،093.07 €

آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز

874.17 یورو

متوسط ​​حقوق خالص ماهانه (پس از کسر مالیات)

2،465.31 €

 

 

 

تحصیل مهندسی در هلند به همراه بورس تحصیلی

بورسیه تحصیلی شرایطی را برای دانشجویان فراهم می کنند تا بتوانند کمک هزینه تحصیل یا زندگی را از برخی از سازمان های مربوطه دریافت کنند. بورسیه های تحصیل مهندسی در هلند به دو صورت دولتی یا خصوصی برای دانشجویان مهندسی در مقاطع مختلف در دسترس است. دانشجویان مهندسی در هلند در مقاطع لیسانس شانس کمترین برای استفاده از بورسیه تحصیلی خواهند داشت. بورسیه تحصیلی برای تحصیل کارشناسی ارشد در هلند و دکترا راحت تر در دسترس قرار می گیرد. بورسیه تحصیلی دولتی توسط دولت هلند و بر اساس شایستگی ارائه می شود. علاوه بر آن برخی از دانشگاه ها نیز ممکن است بر اساس صلاحیت دانشجو تعداد موقعیت برای بورسیه های تحصیلی شامل کمک هزینه تحصیل و زندگی را در اختیار دانشجو قرار دهند. تعدادی از بورسیه های تحصیلی معروف در هلند را در جدول زیر مشاهده می کنید:

 

 

توضیحات

نام بورسیه

این برنامه بورس تحصیلی تعالی دانشگاه لیدن برای دانشجویان برجسته غیر اتحادیه اروپا / EEA ارائه می شود. این بورسیه ها بین 10000 تا 150000 یورو بایت شهریه به دانشجو پرداخت می کند.

بورسیه های تحصیلی تعالی دانشگاه اراسموس روتردام

دانشگاه صنعتی دلفت تعدادی برنامه بورس تحصیلی عالی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این بورسیه یکی از این برنامه ها است و هدف آن حمایت مالی از دانشجویان عالی بین المللی است. این بورسیه یک بورس تحصیلی کامل است.

بورسیه دولتی بورس تحصیلی TU Delft Excellenceهلند

بورسیه های تعالی آمستردام (AES) به دانشجویان فوق العاده با استعداد خارج از اتحادیه اروپا تعلق می گیرد تا برنامه های تحصیلی خود را در دانشگاه آمستردام دنبال کنند. این بورسیه حصیلی کامل به مبلغ 25000 یورو است که هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش می دهد.

بورسیه های آمستردام هلند صیلی اریک بلومینک

 

 

تحصیل مهندسی در هلند به زبان انگلیسی

زبان رسمی در این کشور هلندی است و اکثریت مردم به زبان هلندی صحبت می نمایند.اما در بیشتر دانشگاه ها تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. تحصیل مهندسی در هلند هم به زبان انگلیسی و هم به زبان هلندی امکان پذیر می باشد و هیچ منعی برای دانشجویان بین‌المللی ندارد؛ اما همگی مستحضر هستید که هزینه تحصیل به زبان انگلیسی بسیار بیشتر از تحصیل به زبان رسمی این کشور می باشد. اگر قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارید باید بدانید که هزینه های آن نسبت به زبان محلی خود این کشور بسیار بیشتر است و دانشجویان می بایست از پس هزینه های تحصیل خود بر بیایند. دانشگاه های زیادی وجود دارند که کورس ها و درس های خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و متقاضیان می توانند در آنجا مشغول به تحصیل شوند.اما به طور کلی می توان گفت تحصیل مهندسی در هلند به زبان انگلیسی دارای هزینه کمتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی می باشد. بنابراین هلند می تواند گزینه مناسبی جهت افرادی باشد که متقاضی تحصیل مهندسی به زبان انگلیسی اما با هزینه مناسب تری هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

 

 




Scroll to Top