اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته شیمی در روسیه

آموزشگاه آموزش زبان روسی اصفهان ♦

 

 

شیمی در روسیه

یکی از دغدغه ‌های افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارند، دغدغه انتخاب رشته است. رشته مهندسی شیمی، یک گزینه مناسب برای افرادی است که می ‌خواهند یک شغل پرسود و باثبات داشته باشند. کشور روسیه ۱۶۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی دارد که هر ساله هزاران دانشجو از سراسر دنیا پذیرش می‌کند.

 

 

رشته مهندسی شیمی

رشته مهندسی شیمی یک رشته پیشرو جهت تحصیل در روسیه در سال ۲۰۲۰ است که در بهترین موسسات تحصیلی منطقه ولگوگراد جنوب روسیه و بعضی از کشورهای خارجی به دانشجویان بین المللی آموزش می ‌دهند. این رشته در دانشگاه هایی تدریس می ‌شود که زیرساخت توسعه یافته ‌ای دارند و تحصیل به صورت بسیار حرفه ای را ضمانت می ‌کنند. این رشته یکی از پرطرفدارترین و پرکاربرد‌ترین رشته ‌ها است که در آن طراحی، ساخت ابزارهای صنعتی در فضای آزمایشگاه آموزش داده می‌ شود.

 


مهندسان شیمی در علوم اتمی، ساخت پلیمر، دارو، کاغذ، پلاستیک، رنگ، پتروشیمی و غذا نقش تاثیرگذاری دارند. بعضی از افرادی که فارغ التحصیل شده‌ اند در دانشگاه‌ های گوناگون مشغول به تدریس می‌ شوند و عده ‌ای در زمینه رشته خود کتاب می ‌نویسند، برخی نیز شرکت تأسیس می‌ کنند یا تحقیقات علمی انجام می ‌دهند. یکی از مزایای تحصیل در رشته مهندسی شیمی، تنوع شغلی آن‌ است.

 

 

دانشگاه ملی نفت اوفا

این دانشگاه بیش ‌تر از ۷۰ سال است که متخصصان باکیفیتی را جهت مجتمع سوخت و انرژی، صنعت ساختمان و بقیه بخش های اقتصاد آموزش می‌ دهد و یک مجتمع آموزشی علمی و تولیدی در حال توسعه است. دانشکده مهندسی شیمی از قدیمی ترین دانشکده‌ های این دانشگاه است که در سال ۱۹۴۸ شروع به آموزش مهندسین کرده است. این دانشکده لیسانس و فوق لیسانس، در زمینه‌ های پردازش نفت و پتروشیمی، اکولوژی، سایبرنتیک شیمیایی، بیوتکنولوژی و ایمنی صنعتی را آموزش می دهد.
تحصیل کارشناسی مهندسی شیمی به زبان انگلیسی به مدت ۴ سال ارائه می ‌شود، دانشجویان بین المللی باید به زبان تحصیل، تسلط خوبی داشته باشند و ملزم به شرکت در برنامه آموزشی اضافی و برنامه آمادگی پیش دانشگاهی هستند. بعد از این که برنامه مقدماتی پیش دانشگاهی تمام شد، دانشجویان بین المللی می ‌توانند در امتحانات ورودی لازم جهت پذیرش در USPTU شرکت کنند.

 

 

دانشگاه ملی فناوری تحقیقاتی کازان

یکی دیگر از برترین دانشگاه ‌ها در رشته مهندسی شیمی روسیه دانشگاه ملی فناوری تحقیقاتی کازان است. این دانشگاه به ارائه زمینه ‌های متفاوتی برای توسعه فنی، طراحی و تحقیقات علمی لازم در روسیه و همه جهان می ‌پردازد. همچنین پروژه‌ های بزرگ در زمینه فناوری، روبات‌ های صنعتی، مواد کامپوزیت، فناوری های لیزری، توسعه موتورهای جدید را با موفقیت اجرا می‌ کند که در این بخش با بزرگ ‌ترین شرکت‌ های روسی و خارجی همکاری می ‌کند. این دانشگاه در سال ۲۰۲۱ در رتبه بندی های گوناگون در بین دانشگاه‌ های روسیه رتبه ۴۰ تا ۴۳ را گرفته است.

 

 

دانشگاه فناوری شیمی مندلیف روسیه

این دانشگاه، یک دانشگاه دولتی در مسکو و بزرگ ترین موسسه آموزشی عالی و مرکز تحقیقات شیمی و مهندسی شیمی در روسیه است. این دانشگاه در سال ۱۸۹۸ به پیشنهاد اساتید دانشکده فنی شاهنشاهی مسکو، جهت آموزش ویژه دستیاران مهندسین شیمی و مکانیک تأسیس شد و به افتخار دیمیتری مندلیف به این اسم نامگذاری شده است. دانشکده مهندسی شیمی از قدیمی‌ ترین و همچنین تنها دانشکده‌ ای در مسکو است که در زمینه شیمی و فناوری مواد اشباع شده از انرژی و ایمنی فرآیندهای تکنولوژیکی و تولید در صنایع شیمیایی و پتروشیمی به آموزش متخصصان می ‌پردازد.
مدارک جهت پذیرش در رشته مهندسی شیمی روسیه
برای پذیرش در رشته مهندسی شیمی روسیه به مدرک دیپلم رشته تجربی یا ریاضی فیزیک و یک دوره پادفک ۱ ساله نیاز است. این دوره تدریس، شامل محتوای زبان روسی و درس‌های ریاضی و شیمی جهت آمادگی در آزمون ورود به رشته مهندسی شیمی است. اگر کسی بخواهد در مقاطع بالاتر تحصیل کند باید مدرک لیسانس و فوق لیسانس در رشته شیمی، مهندسی شیمی یا رشته‌ های مرتبط باشد.

 

 

بازار کار رشته مهندسی شیمی در روسیه

هر محصولی که تولید می ‌شود باید قبل از تولید مراحلی را طی کند و وظیفه بررسی کردن چارچوب ‌های مهندسی شیمی بر عهده مهندس ‌های فرآیند است. و همچنین مهندسان به ارزیابی کارآیی، کیفیت و ایمنی فرایند می‌ پردازند و اگر لازم باشد جهت بهبود فرآیند، پیشنهاداتی می‌ دهند. آن ‌ها شیوه ‌هایی مانند برهم کنش‌ های شیمیایی، طراحی تجهیزات و عملکرد سیستم مربوط به ساخت آن محصول خاص را بررسی می‌ کنند. اگر فرآیندها، به پیشرفت و اصلاح احتیاج داشته باشند، مهندس فرآیند وظیفه دارد که تغییرات مورد نیاز را پیشنهاد دهد. این مهندسان باید کار خود را با به کارگیری نمودارها نشان دهند و بخش ‌های تولید و ساخت شرکت آن را تایید کنند.

 

 

حقوق مهندس شیمی در روسیه

اگر کسی بخوهد یک شغل پر سود و دائمی و پیشرفت زیاد داشته باشد می ‌تواند رشته مهندس شیمی را انتخاب کند. طبق اداره آمار کار و کارگر، با توجه به میزان رشد هشت درصدی چشم انداز شغلی‌، درخواست برای مهندسان شیمی در بین سال ‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۶ وجود خواهد داشت. مشاغل مهندسی شیمی شغلی پرسود است که با توجه به گفته مهندسان شیمی، ۵۵.۰۳ دلار در ماه یا ۱۱۴۴۷۰ در سال در مه سال ۲۰۱۸ درآمد داشته‌ اند. اگر مهندسان شیمی موقعیت شغلی خود را ارتقاء دهند مثل مدیر عامل کارخانه، مهندس ارشد شیمی یا مدیر عملیات می ‌‌توانند درآمد بیشتری داشته باشند.

 

 

 

تحصیل دندانپزشکی در روسیه  

نتیجه گیری
مهندسی شیمی در واقع، یک رشته پرطرفدار در بین دانشجویان است و هر سال تعداد زیادی از افراد قصد ادامه تحصیل در مهندسی شیمی را دارند. این رشته مانند سایر رشته ‌ها، به داشتن اطلاعات دقیق و کافی برای اپلای و مهاجرت تحصیلی نیاز دارد. تحصیل در این رشته در دانشگاه های روسیه نیز به دلیل داشتن آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی پیشرفته در رشته مهندسی شیمی به خود افتخار می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان روسی اصفهان

آموزشگاه زبان روسی اصفهان

آموزشگاه زبان روسی اصفهان

 




Scroll to Top