اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

مهندسی فیزیک در ترکیه

♦ آموزشگاه آموزش زبان ترکی اصفهان ♦

 

تحصیل رشته فیزیک در ترکیه

 

امروزه تحصیل در کشور ترکیه به دلیل مزایای بسیاری که دارد، در میان دانشجویان ایرانی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. از مزایای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کشورهای خارجی می‌توان به امکان دریافت بورسیه تحصیلی و امکان اشتغال پس از تحصیل در آن کشور اشاره کرد. تحصیل رشته فیزیک در کشور ترکیه به عنوان یکی از رشته‌های محبوب در این کشور، یکی از بهترین گزینه‌های تحصیلی دانشجویان به شمار می‌رود. دریافت مدرک معتبر و اقامت دائم پس از تحصیل، دو مزیت برجسته تحصیل رشته فیزیک در این کشور هستند.

 

 

مزایای تحصیل رشته فیزیک در ترکیه

دولت کشور ترکیه در سالیان اخیر موفق شده است، با سرمایه‌گذاری‌های بسیاری که بر روی سیستم آموزشی خود انجام داده، به یکی از برترین مقاصد تحصیلی در جهان تبدیل شود. امروزه دانشگاه‌های برتر کشور ترکیه اعتبار بالایی در میان دانشگاه‌ها و کشورهای برتر جهان دارند.

 

جالب است بدانید که دانشگاه‌های معتبر ترکیه مانند دانشگاه استانبول با دانشگاه‌های برتر کشورهایی مانند انگلستان ارتباط‌های پژوهشی دارند. این ویژگی برای دانشجویان بین‌المللی کشور ترکیه امکان استفاده از منابع آموزشی دانشگاه‌‎های کشورهای برتر جهان را فراهم می‌کند.

دانشجویان همچنین می‌توانند با استفاده از برخی برنامه‌های تحصیلی میان کشور ترکیه و دیگر کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل به کشورهایی مانند انگلستان مهاجرت کنند. در ادامه این بخش به معرفی مهم‌ترین ویژگی‌های تحصیلی در کشور ترکیه می‌پردازیم.

 

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های آسیا و جهان

همانطور که پیش از این نیز مطالعه کردید، دولت کشور ترکیه توانسته است سطح دانشگاه‌های خود را در سطح جهانی بالا ببرد. امروزه این کشور میزبان برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان است که دوره‌های تحصیلی فیزیک را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند. دوره‌های تحصیلی فیزیک در دانشگاه‌های این کشور به زبان ترکی و انگلیسی با کیفیتی در سطح دانشگاه‌های برتر جهان ارائه می‌شوند.

از بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه که دوره‌های تحصیلی فیزیک را به دانشجویان خود ارائه می‌کند، دانشگاه بغازیچی (Boğaziçi University) است. رتبه دانشکده فیزیک این دانشگاه در میان 100 دانشکده برتر فیزیک جهان قرار دارد.

 

 

تحصیل در میان مردمی با آداب و رسوم مشابه

یکی از ویژگی‌های ممتاز تحصیل رشته فیزیک در ترکیه برای دانشجویان ایرانی، مشابه بودن فرهنگ مردم این کشور با ایرانیان است. مردم این کشور به دلیل همسایه بودن ترکیه و ایران فرهنگ و آداب و رسومی مشابه با ایرانیان دارند. بنابراین دانشجویان ایرانی رشته فیزیک برای تحصیل در این کشور با چالش یادگیری آداب و رسوم مردم این کشور مواجه نمی‌شوند.

 

 

هزینه مقرون به صرفه تحصیل

هزینه تحصیل پایین در دانشگاه‌های کشورهای برتر اروپایی از ویژگی‌هایی است که دانشجویان بین‌المللی همواره به دنبال آن هستند. خبر خوب برای افرادی که قصد تحصیل رشته فیزیک در ترکیه را دارند این است که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بسیار کم‌تر است. شهریه کم دانشگاه‌های باکیفیت و دولتی ترکیه سبب شده، تا سالانه تعداد زیادی درخواست برای پذیرش در رشته فیزیک دانشگاه‌های ترکیه ارسال شود.

 

 

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

یکی از ویژگی‌های مهم برای تحصیل در کشورهای اروپایی، امکان تحصیل  به زبان انگلیسی است. این ویژگی سبب می‌شود تا دانشجویان رشته فیزیک چالشی برای یادگیری زبان رایج آن کشور نداشته باشند. دوره‌های رشته تحصیلی فیزیک در دانشگاه‌های ترکیه نیز به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می‌شود. البته توجه داشته باشید که در صورت علاقه‌ می‌توانید به زبان ترکی تحصیل کنید.

دوره‌های تحصیلی زبان انگلیسی در تمامی دانشگاه‌های کشور ترکیه ارائه نمی‌شوند. بنابراین حتما پیش از هرگونه اقدامی برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های این کشور بررسی کنید دوره‌های فیزیک خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند.

 

 

امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی

بورسیه‌های تحصیلی همواره به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌‎کند تا هزینه‌های زندگی و تحصیلی خود را در کشورهای دیگر پوشش دهند. این ویژگی برای دانشجویان مستعد دوره‌های فیزیک دانشگاه‌های کشور ترکیه نیز وجود دارد.

بورسیه‌های تحصیلی رشته فیزیک به دانشجویان مستعدی که دارای شرایط خاصی باشند اعطا می‎شود. از این شرایط می‌توان به داشتن رزومه تحصیلی مناسب و داشتن مدرک معتبر زبان ترکی یا انگلیسی اشاره کرد. بورسیه‌های تحصیلی در این کشور انواع مختلفی دارند که به دانشجویان ارائه می‌شود.

 

 

امکان اخذ اقامت دائم پس از تحصیل

هدف بسیاری از دانشجویانی که قصد تحصیل دوره‌های فیزیک دانشگاه‌های کشور ترکیه را دارند، اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در این کشور است. این ویژگی برای دانشجویان رشته فیزیک امکانی را فراهم می‌کند تا دانشجویان بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی اقامت دائم خود را دریافت کنند.

برای دریافت اقامت دائم کشور ترکیه فارغ‌التحصیلان باید در ابتدا وارد بازار کار شوند. حوزه کاری که قصد دارید وارد آن شوید بهتر است مربوط به حوزه درسی شما باشد تا بتوانید ویزای کاری ترکیه را دریافت کنید. با دریافت ویزای کاری این کشور پس از گذشت پنج سال می‌توانید برای دریافت اقامت دائم خود اقدام کنید.

 

 

شرایط عمومی تحصیل رشته فیزیک در ترکیه

شرایط تحصیل رشته فیزیک در ترکیه در دانشگاه‌های معتبر این کشور به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی مورد نظر بستگی دارد. با این حال شرایط تحصیل این رشته محبوب در دانشگاه‌های کشور ترکیه به نسبت دیگر کشورهای اروپایی آسان‌تر است. به همین دلیل دانشجویان بسیاری از کشورهای آسیایی برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کشور ترکیه به این کشور مهاجرت می‌کنند.

 

 

 

 

 

دانشجویان پس از تحصیل دوره کارشناسی در کشور ترکیه می‌توانند وارد بازار کار شوند. البته که در صورت علاقه به تحصیل در گرایش‌های تخصصی این رشته در مقاطع بالاتر، می‌توانید برای افزایش حقوق و آگاهی خود، ادامه تحصیل دهید. بیش از ۵۰ برنامه تحصیلی برای دانشجویان رشته فیزیک در دانشگاه‌های این کشور وجود دارد که دانشجویان ایرانی بدون هیچگونه محدودیتی می‌توانند در آن‌ها تحصیل کنند.

یکی از شرایطی که برای ورود به دانشگاه‌های کشور ترکیه و تحصیل در رشته فیزیک نیاز است، قبولی در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ترکیه است. از این آزمون‌ها می‎‌توان به آزمون یوس (YOS) و یا آزمون ست (SAT) اشاره کرد. قبولی در این آزمون‌ها به نسبت قبولی در آزمون کنکور آسان‌تر است.

 

تحصیل کارشناسی رشته فیزیک در دانشگاه‌های ترکیه

دانشگاه‌های معتبر کشور ترکیه حدود ۳۰ دوره تحصیلی در رشته فیزیک دارند که دانشجویان بین‌المللی با توجه به شرایط خود می‌توانند در یکی از آن‌ها مشغول به تحصیل شوند. دوره‌های کارشناسی دانشگاه‌های این کشور به دلیل شرایط آسان ‌پذیرش و تعداد بالای دوره‌ها در میان دانشجویان بین‌المللی محبوبیت بالایی دارد. دوره کارشناسی رشته فیزیک در دانشگاه‌های معتبر کشور ترکیه به مدت چهار سال طول می‌کشد.

 

 

 

تحصیل در گرایش‌های تخصصی رشته فیزیک

تحصیل در گرایش‌های تخصصی رشته فیزیک برای تمامی دانشجویان بین‌المللی امکان‌پذیر است. افرادی که قصد دارد درآمد خود را در آینده شغلی افزایش دهند و موقعیت‌های شغلی بیشتری برای آینده خود ایجاد کنند، در یکی از گرایش‌های تخصصی رشته فیزیک ادامه تحصیل می‌دهند. از این  گرایش‌ها می‌توان به رشته الکتریسیته و مغناطیس، ترمودینامیک و فضا و زمان اشاره کرد. در ادامه این بخش با برخی از گرایش‌های تخصصی رشته فیزیک آشنا می‌شویم:

 

  • گرایش فیزیک هسته‌ای: در گرایش فیزیک هسته‌ای در دانشگاه‌های کشور ترکیه به آموزش هسته‌های اتمی، اشکال چندگانه و مشخصات اتم‌ها پرداخته می‌شود. یادگیری مباحثی مانند شکافت اتم‌ها و زوال رادیواکتیوها از مهم‌ترین مباحث این گرایش جذاب است
  • گرایش ژئوفیزیک: گرایش ژئوفیزیک به طور کلی به آموزش در مورد جوانب کره زمین می‌پردازد. از مهم‌ترین مباحثی که در این گرایش به دانشجویان تدریس می‌شود، می‌توان به مغناطیس، رادیواکتیوها و موج‌ها اشاره کرد
  • گرایش فرضیه‌های نسبی: یکی از گرایش‌های جذاب در کارشناسی ارشد رشته فیزیک گرایش فرضیه نسبی است. این گرایش به آموزش نسبت‌های فضا و زمان و نظریه انیشتین می‌پردازد
  • گرایش الکتریسیته و مغناطیس: گرایش الکتریسیته و مغناطیس بیشتر حول محور تحصیل پیرامون قوانین الکترومغناطیس می‌باشد

 

 

هزینه شرکت در آزمون یوس برای داوطلبان ایرانی

هزینه شرکت در آزمون یوس برای داوطلبان ایرانی در دانشگاه‌های مختلف کشور ترکیه متفاوت می‌باشد. این هزینه به نسبت شرایط برگزاری و زمان برگزاری در دانشگاه‎های مختلف، متفاوت است. آزمون یوس معمولا سه تا چهار بار در سال برگزار می‌شود که شانس قبولی داوطلبان ایرانی را به نسبت زیادی بالا می‌برد. هزینه شرکت در آزمون یوس برخی از دانشگاه‌های ترکیه به مانند زیر است:

  • هزینه شرکت در آزمون یوس دانشگاه قاضی آنتپ معادل با ۳۰۰ لیر
  • هزینه شرکت در آزمون یوس دانشگاه جراح پاشا معادل با ۵۰۰ لیر
  • هزینه شرکت در آزمون یوس دانشگاه اوندکوز ماییز معادل با ۴۰۰ لیر

 

 

 

 

آموزشگاه زبان ترکیه در اصفهان

آموزشگاه زبان ترکیه در اصفهان

آموزشگاه زبان ترکیه در اصفهان

 




Scroll to Top