اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

نمرات تافل TOEFL

♦ آموزشگاه آموزش زبان انگلیسی اصفهان

 

 

 

نمره تافل (TOEFL) هم چون نمره آیلتس (IELTS) برای پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خارج از کشور  که به زبان انگلیسی تدریس میکنند، الزامی است. بعضا تا شما مدرک زبان آیلتس یا تافل ارائه نکنید، از بررسی اپلیکیشن شما خودداری می شود.

 

 

حتی اگر رزومه آکادمیک عالی و توصیه نامه فوق العاده و بیانیه هدف حرفه ای در اختیار داشته باشید. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های آمریکا برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا داشته باشید که باید GRE-GMAT  هم اضافه کنید.

 

 

 

سالانه در ایران ده ها هزار نفر متقاضی ثبت نام در آزمون آیلتس، تافل و جی آر ایی هستند و در سال های اخیر  به دلیل افزایش نرخ  ارز و افزایش هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون های بین المللی و سخت شدن کسب حد نصاب، رقابت بین متقاضیان افزایش یافته  است.

 

 

 

 

توجه داشته باشید که برای  اخذ ادمیشن با بورسیه (scholarship) شما نیاز دارید که نمره آیلتس یا نمره تافل خیلی خوب ارائه کنید. نمره تافل خیلی خوب یعنی انکه نمره شما، قابل رقابت با دیگر متقاضیان تحصیل در دانشگاه و رشته مورد نظر در کشور مقصد باشد. چرا که یکی از معیارهای بررسی صلاحیت شما، نمره زبان انگلیسی است تا در واقع دانش زبان انگلیسی  شما بررسی شود.

 

 

اگر شما بتواند نمره تافل خوب ارائه کنید و رزومه مطلوبی هم داشته باشید، شرایط  لازم برای اخذ ادمیشن را دارید. اما این، به معنای احراز شرایط کافی نیست. شرط کافی، رایزنی با اساتید، ارائه بیانیه هدف خوب، مقالات ISI و در واقع متقاعدکردن اساتید دانشگاه مقصد به حمایت از  پروژه و برنامه  شما در طی دوره تحصیل در دانشگاه به خصوص در مقطع دکتری است.

 

 

 

 

آیا نمره  تافل را شخص داوطلب میتواند به دانشگاه مقصد ارسال کند؟

مطلقا خیر. شما به صورت اینترنتی از ETS درخواست میکنید تا کارنامه تافل شما را به کد دانشگاه مقصد ارسال کند. این کار  با پرداخت هزینه اینترنتی انجام می شود. اگر قصد راه اندازی استارت آپ دارید، این روش خیلی خوبی برای کسب  درآمد اینترنتی است. چون سالانه هزاران دانشجوی ایرانی با این مشکل روبرو هستند.

 

 

 

من کارت ارزی برای ارسال نمره تافل به  دانشگاه  ندارم. چه باید کرد؟

از  شرکت های پرداخت مجازی ایرانی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستید استفاده کنید تا هزینه ارسال را متقبل  شده  و کارنامه تافل شما به دانشگاه مقصد ارسال شود. در مقابل، شما معادل ریالی هزینه ارزی را واریز می کنید.

 

 

 

گرفتن نمره  تافل آسان تر است یا نمره  آیلتس؟

نمره تافل به دلیل آنکه فقط اینترنتی (IBT) است، نیاز به تسلط شما به کار با رایانه دارد. اما آیلتس، فقط کاغذی می باشد.  هر دو آزمون، ۴ مهارت را بررسی میکند.

 

 

♦ آموزشگاه آموزش زبان انگلیسی اصفهان

 

سطح نمره ناکافی یا نامناسب تافل چقدر است؟

اگر نمره تافل شما پایین تر از ۷۸ شد، این به آن معنا است که نمره تافل شما کافی نیست. اگر آیلتس زیر شش داشتید، دوباره امتحان دهید. اگر نمره شما بالای شش باشد، برای مهاجرت هم میتوانید اقدام کنید. اما برای ادمیشن مناسب نیست.

 

 

 

سطح نمره پایین در تافل چند است؟

توجه داشته باشید که حداقل نمره تافل یا آیلتسی است که ممکن است با آن بتوانید برای پذیرش بعضی از دانشگاه‌های ایالات متحده اقدام کنید برای آزمون تافل iBT نمره کل ۸۰ با نمره ۲۰ یا بالاتر در Speaking و برای آزمون IELTS نمره کل ۶ با نمره ۶ یا بالاتر در Speaking است. لازم به ذکر است که نمرات این سطح به هیچ عنوان برای دانشگاه‌های آمریکای شمالی مناسب نیست و اگر بخواهیم با خودمان صادق باشیم، باید این طور گفت که به طور کلی شانس اخذ پذیرش با چنین نمره‌ای بسیار اندک است. البته در مواردی نیز مشاهده شده است که افرادی با نمره‌های پایین تر از ۷۹ در iBT که معادل ۶.۵ در IELTS است نیز به صورت مشروط پذیرش گرفته‌اند.

 

 

 

♦ آموزشگاه آموزش زبان انگلیسی اصفهان

 

سطح نمره  تافل متوسط چند است؟ 

نمرات این سطح را می‌توان نمره کل ۹۲ تا ۱۰۰ با ۲۰ یا بالاتر در Speaking برای آزمون تافل iBT دانست، که تقریبا معادل نمره کل ۶.۵ با ۶.۵ در Speaking برای آزمون IELTS است. این نمره، حداقل مورد نیاز برای بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا می‌باشد، اما در مورد کانادا احتمالا اندکی از دانشگاه‌ها را شامل می‌شود. این طور نیز می‌توان گفت که با این نمره بخشی از دانشگاه‌ها در ایالات متحده و شاید اکثر دانشگاه‌های کانادا را از دست می‌دهید. توجه داشته باشید که این سطح نمره، یک سطح متوسط است که گرچه می‌توان با آن اقدام به اپلای نمود اما از آنجا که شما رقیبانی زیادی پیش رو دارید، چنین نمره‌ای شما را از دیگران متمایز نخواهد کرد.

 

 

 

 

سطح نمره موثر تافل چند است؟ 

اگر در آزمون تافل، نمره  تافل شما بیش از ۹۰ شد، نمره  تافل موثر  کسب  کرده و میتوانید در فضای کاملا رقابتی ادمیشن، برای دریافت پذیرش  با بورس تحصیلی از دانشگاه مقصد شرکت کنید و شانس قبولی شما بالا خواهد بود. نمره بالای  ۹۰ در تافل یعنی  اینکه نمرات شما در ۴ مهارت، حداقل ۲۲ از ۳۰ شده است و ۷۰ درصد نمره را کسب کردید. این نمره برای پذیرش دانشگاه های اسکاندیناوی، اروپایی، سنگاپوری و آمریکای شمالی  مناسب است. طبیعی است که نمرات بالاتر از ۱۱۰ برای iBT و بالاتر از ۷.۵ برای آیلتس، شانس پذیرش را برای دانشگاه‌های خوب به مراتب افزایش می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

♦ آموزشگاه آموزش زبان انگلیسی اصفهان

آموزشگاه زبان انگلیسی اصفهان

آموزشگاه زبان انگلیسی اصفهان

آموزشگاه زبان انگلیسی اصفهان

آموزشگاه زبان انگلیسی اصفهان

آموزشگاه زبان انگلیسی اصفهان

آموزشگاه زبان انگلیسی اصفهان

 

 




Scroll to Top