اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

ویزا تحصیلی آمریکا نمره آیلتس

♦ آموزشگاه آموزش زبان انگلیسی اصفهان

 

 

سطح نمره موثر آزمون تافل یا آیلتس

نمره کل ۱۰۰ تا ۱۲۰ برای آزمون تافل که تقریبا معادل نمره ۷ تا ۹ آزمون IELTS است را می‌توان نمراتی موثر در اخذ پذیرش و به عبارت دیگر، نمرات سطح بالا دانست. این نمره‌ها تقریبا برای تمامی دانشگاه‌ های آمریکا و کانادا مناسب هستند و با این نمره متقاضی می‌تواند بدون هیچ‌گونه نگرانی، فرآیند اپلای خود را پیش ببرد. طبیعی است که نمرات بالاتر از ۱۱۰ برای iBT و بالاتر از ۸ برای آیلتس، شانس پذیرش را برای دانشگاه‌های سطح بالا به مراتب افزایش می‌دهد.

 

 

 

انواع آیلتس و کاربردهای آن‌ها

آزمون آیلتس کاربردهای مختلفی دارد. حتی اگر قصدتان از گرفتن آیلتس برای مهاجرت نباشد، می‌توانید با آن به تدریس، ترجمه و تالیف کتاب‌هایی در این زمینه دست بزنید. اما نکته‌ای که خیلی مهم است، اینکه کدام آزمون آیلتس را می‌خواهید شرکت کنید؟ زیرا سه مدل آزمون آیلتس وجود دارد که هرکدام برای هدف خاصی طراحی شده‌اند.

 

 

 

 

 

آیلتس آکادمیک

آیلتس آکادمیک یک آزمون تخصصی و علمی در سطح بسیار بالا است که دانش زبانی شما را در زمینه‌های علمی و دانشگاهی بسیار افزایش می‌دهد. این آزمون برای افرادی مناسب است که قصد تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند. به همین دلیل باید سطح زبانی پیشرفته‌ای داشته باشند.

 

 

 

آیلتس جنرال

آیلتس جنرال یک ماژول از آزمون آیلتس است که بیشتر کاربردی روزمره دارد. این آزمون بیشتر قصد دارد تا شما را برای مکالمات روزمره، روابط اجتماعی در مکان‌های مختلف و امورات ساده‌تری آماده کند و به‌اندازه آزمون آکادمیک دشوار و تخصصی نیست. کسانی که قصد اخذ نمره آیلتس برای مهاجرت کاری یا اخذ اقامت موقت و دائمی را دارند، می‌توانند در آزمون جنرال شرکت کنند.

 

 

 

 

آیلتس لایف اسکیلز

یکی دیگر از انواع آزمون آیلتس، آیلتس لایف اسکیلز است. شاید اولین بار باشد که نام این نوع آزمون به گوش‌تان می‌خورد اما طبیعی به شمار می‌رود؛ چرا که آیلتس لایف اسکلیز به‌تازگی رواج یافته است. لایف اسکلیز برای آن‌هایی مناسب به حساب می‌آید که در پی اخذ ویزای ازدواج، پیوستن به اعضای خانواده (Family Member) یا گرفتن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک هستند. لایف اسکیلز تنها برای کشور انگستان معتبر است و سایر کشورها این آزمون را به رسمیت نشناخته‌اند. راستی! این آزمون تنها دو مهارت شنیدن و صحبت‌ کردن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و با سطح نوشتن و خواندن شما کاری ندارد.

 

 

 

 

نمره قبولی در آیلتس

برای آن‌که بتوانید مدرک آیلتس برای مهاجرت را اخذ کنید، باید سطح خودتان را به سطحی که آیلتس از شما انتظار دارد، برسانید. این سطح چطور معلوم می‌شود؟ در واقع نمره آیلتس برای مهاجرت به دانشگاه، کشور و حتی رشته‌ای که می‌خواهید در آن تحصیل کنید، بستگی دارد.

 

 

 

 

 

 

آیلتس برای اروپا

اغلب کشورهای اروپایی به مدارک زبان انگلیسی و نمره آیلتس بالایی نیاز دارند؛ به‌خصوص کشورهای بهتر و دانشگاه‌های برتر. البته مقطع تحصیلی شما نیز می‌تواند در نمره آیلتس تاثیرگذار باشد. به‌طور مثال اگر برای مقطع کارشناسی بخواهید به اروپا بروید، حداقل نمره‌ای که باید کسب کنید، 5.5 است. در حالی ‌که برای مقطع کارشناسی ارشد اوضاع کمی سخت خواهد شد و نمره‌ای بیشتر از 6 و حتی 6.5 باید به دست آورید. البته اینکه به کدام کشور سفر می‌کنید نیز اهمیت به‌سزایی دارد. مثلا انگلستان به نمره آیلتس بالا اهمیت بسیاری می‌دهد؛ در صورتی‌ که کشورهایی چون ایتالیا، مجارستان و اغلب کشورهای شرقی اروپا حتی با نمرات کم نیز ممکن است به شما ویزا بدهند.

 

 

 

 

آیلتس برای آمریکا و کانادا

کشورهای آمریکایی بیش از آنکه به آزمون آیلتس برای مهاجرت اهمیت بدهند، تافل را مهم و تاثیرگذار می‌دانند. اما این به معنی آن نیست که آیلتس برای آن‌ها اهمیتی ندارد. آیلتس می‌تواند یکی از کلیدهای بازکننده قفل مهاجرت به کشورهای قاره آمریکا باشد. نمره آیلتس برای مهاجرت به آمریکا می‌بایست نمره بالایی باشد تا بتوانید پذیرش بگیرید؛ به‌خصوص آنکه دانشگاه‌های این کشور در زمره برترین موسسات آموزشی جهان قرار می‌گیرند. به همین علت بهتر است از حداقل نمره 6 و 6.5 برای اپلای به آمریکا برخوردار باشید.

 

 

 

 

این وضع در مورد دانشگاه‌های کانادا کمی متفاوت است. در کانادا، دانشگاه‌هایی هستند که دانشجویان را با نمره آیلتس پایین‌تری پذیرش می‌کنند و در عوض برای آن‌ها، یک الی دو ترم حضور در کالج زبان را اجبار خواهند کرد. به‌طور مثال شما ممکن است بتوانید با نمره 5.5 به حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا برسید و پس از ورود به خاک این کشور، دو ترم در کالج‌های زبان انگلیسی به سر ببرید. البته همیشه هم این‌طور نیست و برای گرفتن خیلی از ویزاها به بالاترین نمره آیلتس برای مهاجرت نیاز دارید. مثلا حداقل نمره آیلتس برای اکسپرس اینتری می‌بایست بیش از 6.5 باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

♦ آموزشگاه آموزش زبان انگلیسی اصفهان

آموزشگاه زبان انگلیسی اصفهان

آموزشگاه زبان انگلیسی اصفهان

آموزشگاه زبان انگلیسی اصفهان

آموزشگاه زبان انگلیسی اصفهان

آموزشگاه زبان انگلیسی اصفهان

آموزشگاه زبان انگلیسی اصفهان

 

 

 




Scroll to Top