اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته داروسازی در ایتالیا

آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان

 

 

تحصیل داروسازی در ایتالیا

بالا بودن کیفیت آموزش ها و اعتبار بالای دانشگاه های ایتالیا از جمله عوامل موثر بر محبوبیت این کشور در میان دانش آموزان و دانشجویان می باشد. به طور کلی کشور ایتالیا یکی از کشورهای مقرون به صرفه برای زندگی دانشجویی است. از طرفی دانشجویان بین المللی این امکان را دارند تا به تحصیل در رشته مورد نظر خود به زبان ایتالیایی یا انگلیسی مشغول شوند. همین موضوع نیز باعث شده تا در سال های اخیر بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در رشته های علوم پزشکی، فنی مهندسی یا علوم انسانی در دانشگاه های ایتالیا باشند.

 

 

اگر شما هم علاقه مند به تحصیل داروسازی در ایتالیا هستید باید با شرایط و الزامات ورود به این رشته در ایتالیا آشنا شوید. خوشبختانه در حال حاضر برای تحصیل داروسازی در ایتالیا نیازی به گذراندن آزمون IMAT نیست و متقاضیان می توانند به صورت مستقیم در کلاس های درس این رشته حاضر شوند.

 

 

آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان

 

تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا

در میان رشته های مختلف علوم پزشکی، داروسازی همواره جزو رشته های محبوب و پرطرفدار بوده است. افرادی که مدرک تحصیلی این رشته را دریافت می کنند، فرصت های شغلی بسیار زیادی را در ایتالیا اتحادیه اروپا و سراسر جهان پیش روی خود می بینند.

 

به همین دلیل بسیاری از خانواده ها علاقه مند هستند، تا فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به ایتالیا بفرستند. در حال حاضر متقاضیان می توانند رشته داروسازی را به زبان انگلیسی یا ایتالیایی در این کشور سپری کنند.

 

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی نیازی به گذراندن آزمون ورودی نیست و متقاضیان با داشتن رزومه علمی مناسب می توانند از دانشگاه ها در رشته داروسازی، پذیرش و حتی بورسیه تحصیلی بگیرند. از جمله مهم ترین شرایط تحصیل در رشته داروسازی در کشور ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • معدل بالا
  • مدرک زبان انگلیسی مثل آیلتس با نمره 6.5
  • تمکن مالی
  • سن زیر 25 سال

 

 

 

آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان

 

مراحل پذیرش تحصیل داروسازی در ایتالیا

داروسازی رشته ای است که بخش های مختلفی از جمله دروس تئوری، عملی و کارآموزی در عرصه را شامل می شود. متقاضیان تحصیل داروسازی ایتالیا باید در نظر داشته باشند که برای اخذ پذیرش تحصیلی این رشته باید مراحل مختلفی را طی کنند.

 

  • مرحله اول: پیدا کردن دانشگاه مورد نظر که رشته داروسازی را ارائه دهند و تهیه و ترجمه مدارک مورد نیاز دانشگاه
  • مرحله دوم: ارسال مدارک و درخواست پذیرش تحصیلی برای دانشگاه
  • مرحله سوم: اخذ پذیرش تحصیلی اقدام برای دریافت ویزا

 

 

 

 

 

آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان

 

دوره داروسازی ایتالیا

یکی از سوالاتی که متقاضیان تحصیل داروسازی در ایتالیا معمولاً می پرسند، این است که تحصیل این رشته چه مدت به طول می انجامد؟ به طور کلی تحصیل داروسازی در ایتالیا پنج سال طول می کشد. دانشجویان بعد از پایان این دوره پنج ساله امکان ورود به دوره های کارآموزی را دارند. دانشجویانی که در دوره کارآموزی مشغول می شوند، در آینده شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل خواهند داشت. ضمن این که این دوره ها نیز با پرداخت حقوق همراه خواهد بود. مدرکی که بعد از پایان پنج سال تحصیل در ایتالیا به دانشجویان داروسازی اعطا می شود معادل مدرک لیسانس در ایران است.

 

 

 

دانشگاه هایی مثل دانشگاه بولونیا و دانشگاه رم، از اعتبار بالای در این کشور برخوردارند و افرادی که رشته داروسازی را در یکی از این دانشگاه ها به پایان برسانند شانس زیادی برای ورود به بازار کار و پیدا کردن کار در این کشور خواهند داشت. البته ناگفته نماند که دانشگاه های برتر این کشور شرایط و الزامات خاصی را برای پذیرش دانشجویان بین المللی این کرده اند. به عنوان مثال دانشگاه رم، در هر سال فقط ۸۰ نفر را برای داروسازی پذیرش می کند. بنابراین شرایط برای ورود به این رشته نسبتاً سخت می باشد. همچنین دوره تحصیلی در این کشور معمولاً از اوایل اکتبر آغاز می شود.

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان

 

آزمون های پذیرش تحصیلی رشته داروسازی ایتالیا

با توجه به این که، دانشگاه های ایتالیا اعتبار جهانی زیادی دارند و بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های این کشور و بهره مندی از بورسیه های تحصیلی آن هستند، رقابت شدیدی برای ورود به دانشگاه های ایتالیا وجود دارد. با توجه به این موضوع، دانشگاه های ایتالیا آزمون هایی را برای پذیش دانشجویان بین المللی طراحی کرده اند.

این آزمون ها اغلب به زبان انگلیسی برگزار می شوند. چنانچه دانشجویان نمره قبولی را در یکی از این ازمن ها کسب کنند می توانند دررشته مرد نظر خد به تحصیل بپرازند. متقاضیانی که دیپلم ۱۲ ساله دارند و می خواهند در دانشگاه های ایتالیا به تحصیل بپردازند، باید در آزمونی به نام IMAT شرکت کنند.  این آزمون شامل سوالاتی از دروس زیر می باشد:

 

 

  • زیست شناسی
  • شیمی
  • زبان انگلیسی
  • اطلاعات عمومی

 

افرادی که در آزمون ایمت پذیرفته می شوند این امکان را دارند که در دانشگاه های معتبر ایتالیا به تحصیل پرداخته و حتی از بورسیه های تحصیلی بهره مند شوند. یکی از مزایای تحصیل در در این کشور است به این ترتیب افراد بدون توجه به رشته تحصیلی قبلی خود می توانند در ایتالیا تغییر رشته داده و یک رشته دیگر را تحصیل کنند. همچنین اغلب دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند و به این ترتیب فارغ التحصیلان رشته هایی مثل داروسازی می توانند بعد از پایان تحصیلات خود، در ایران مشغول به کار شوند.

 

 

 

تحصیل رایگان داروسازی در ایتالیا با بورسیه تحصیلی

یکی از دلایل محبوبیت ایتالیا، بین دانشجویان بین المللی امکان بهره مندی از بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف است. در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از راه های مختلفی که در این کشور وجود دارد، استفاده کرده و به این ترتیب، هزینه های تحصیل خود را تا حدود زیادی کاهش دهند یا به صفر برسانند. بورسیه های متنوعی در این کشور وجود دارد که متقاضیان تحصیل داروسازی نیز می توانند از آن استفاده کنند.

 

 

بنابراین اگر شما همواره آرزوی تحصیل در رشته داروسازی را در ذهن داشته اید و همواره نگران هزینه ها و مخارج تحصیل در کشور ایتالیا بوده اید الان می توانید با استفاده از بورسیه های تحصیلی موجود در این کشور به آرزوی همیشگی خود برسید. یکی از بورسیه های معروف ایتالیا بورسیه استانی یا DSU است که متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم از جمله معدل بالا، نمرات مناسب و مدرک زبان بین المللی معتبر می توانند از این بورسیه بهره مند شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان

 

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

 

 

 




Scroll to Top