اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته مهندس شیمی در ایتالیا

آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان

 

 

 

 

تحصیل رشته مهندسی شیمی در ایتالیا

مدرک مهندسی شیمی به نحوه پردازش فنی مواد، بالاخص مواد شیمیایی با استفاده از ریاضیات و علوم طبیعی می پردازد. در واقع مهندسان شیمی فرآیند های قابل اعتمادی را در تولید مواد پزشکی، مواد غذایی و دیگر تولید ها و حتی سایر زمینه های مهندسی تحلیل، بررسی و کشف می کنند. دانشکده های مهندسی، دانشجویان و متخصصان به این رشته را در زمینه مهندسی شیمی آماده می کند. از این رو برای ورود به رشته مهندسی شیمی دانشجویان می بایست در دروسی چون شیمی، فیزیک و ریاضی را در پایه 12 تحصیلی خود قوی بوده باشند تا بتوانند مدرک نهایی خود را با نمرات بالا کسب کنند و بر این اساس از دانشگاه ای مطرح ایتالیا اقدام به اخذ پذیرش نمایند.

 

 

 

آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان

 

اما برای توضیح بیشتر در خصوص شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در ایتالیا و فرآیند پذیرش و همچنین معیار های انتخاب و سایر جزئیات برای تحصیل رشته مهندسی باید مطرح کرد که دانشجویان نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی، ایتالیایی حداقل در سطح B1، ارائه انگیزه نامه و ملزم به ارائه توصیه نامه دارند.

 

 

 

 

 

تحصیل رشته مهندسی شیمی در ایتالیا در مقطع کارشناسی

برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در ایتالیا در مقطع کارشناسی، دوره تحصیل به مدت 3 الی 4 سال می باشد و دانشجویان می توانند پس از کسب تجربه مربوط به رشته مهندسی شیمی و کسب درجات علمی به عنوان یک مهندس واجد شرایط وارد بازار کار شوند. برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی در ایتالیا ارائه دیپلم 12 ساله ، مدرک زبان مبنی بر ارائه مهارت زبان و انگیزه نامه ضروری است.

 

 

 

عموما شرایط تحصیل در رشته های مهندسی در سال اول به این صورت است که دروس آنها مشترک می باشد و دانشجویان دروسی چون ریاضیات و علوم بنیادی مثل فیزیک، شیمی و ... را مطالعه می کنند. اما دانشجویان در سال دوم و سوم با دانش نظری از مفاهیم کلیدی مهندسی شیمی بهره مند می شوند.

 

 

 

 

 

آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان

 

تحصیل کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در ایتالیا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا در رشته مهندسی شیمی برای دانشجویان به طور تخصصی در خصوص چگونگی رفتار ماده های مختلف مطالعه و تحقیق می کنند و به بررسی واکنش های مواد شیمیایی و تحلیل آنتروپی مواد ها می پردازند و مانند دیگر دانشجویانی که در حال تحصیل مهندسی در ایتالیا هستند از ریاضیات برای محاسبات نیز استفاده می کنند. دانشجویان در این رشته می توانند طراحی راکتورها، مبدل های حرارتی و تجهیزات حمل و نقل مانند شیر و پمپ ها و حتی لوله ها را بیاموزند. حتی در این مقطع مهارت های کد نویسی و تحلیل و توسعه در زمینه مهندسی شیمی را آموزش خواهند دید و در پایان از این مهارت ها برای طراحی و بهینه سازی فرآیند های جدید و حتی کنترل فرآیند ها برای ایمنی و پایدار مواد و ... استفاده می کنند. اکثر دانشگاه های مطرح ایتالیا برای ورود به رشته های مهندسی به صورت گزینشی و به شکل قبولی در آزمون ورودی پذیرش نهایی را برای دانشجویان بین المللی را صادر می کند. از این رو برای تحصیل کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در ایتالیا نیاز به ارائه مدرک کارشناسی در رشته شیمی، ارائه مدرک زبان انگلیسی، ارائه توصیه نامه و انگیزه نامه و قبولی در آزمون وردی دانشگاه می باشد.

 

 

 

 

 

تحصیل رشته مهندسی شیمی در ایتالیا در دوره دکتری

بسیاری از علاقه مندان به تحصیل رشته مهندسی شیمی در دوره دکتری تمایل دارند دوره تحصیلی خود را با دریافت بورسیه تحصیلی کامل آغاز کنند. متقاضیان و علاقه مندان به رشته مهندسی شیمی در ایتالیا باید دقت داشته باشند که بیشتر بورسیه ها جهت تحصیل دکترا در ایتالیا به صورت تحقیقی و پژوهشی می باشد و افراد باید بتوانند به عنوان دستیاران  فعالیت نمایند. از این رو ارائه مدارکی چون مقالات بین المللی، ارائه مدرک زبان در حد آیلتس 7 و داشتن سوپروایرز و استاد راهنما بسیار الزامی و پر اهمیت است. دانشجویان باید به مدت 4 سال به طور تمام وقت در رشته مهندسی شیمی به صورت تحقیقی و پژوهشی فعالیت نمایند و در پایان با ارائه رساله و دفاع از آن بتوانند مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت کنند.

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان

 

بررسی هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در ایتالیا در دانشگاه های مختلف

دانشگاه های دولتی ایتالیا، شهریه رشته مهندسی شیمی را بر اساس سطح مدرک و نوع برنامه انتخاب و تعیین می کنند، این در حالی است که دانشگاه های خصوصی ایتالیا این امکان را دارند که هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های خود را از سالی به سال دیگر تغییر دهند. اما به طور کلی برای بررسی هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در ایتالیا در دانشگاه های مختلف می توان گفت سالانه حدود 3800 الی 15000 یورو در بین دانشگاه های دولتی و خصوصی متغییر است. هر چند دانشجویان در ایتالیا می توانند درخواست بورسیه تحصیلی نمایند و یا از سایر کمکهای مالی که توسط موسساتی که در آن تحصیل می کنند بهره مند شوند و هزینه تحصیل در ایتالیا را به این شکل پوشش دهند که در ادامه به بورسیه تحصیلی خواهیم پرداخت.

 

 

 

 

 

 

 

 

بورسیه های تحصیلی ایتالیا برای رشته مهندسی شیمی

اغلب دانشگاه های ایتالیا فرصت هایی را برای داوطلبان و دانشجویان داخلی و بین المللی برای بهره مندی از کمک های مالی و بورسیه های تحصیلی فراهم کرده است. از این رو اکثرا دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی برای رشته مهندسی شیمی در ایتالیا که توسط دانشگاه های این کشور ارائه می شود، استفاده کنند. اما به طور کلی دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی ایتالیا شوند نگرانی پرداخت شهریه دانشگاه را ندارند چرا که با مشاغل پاره وقت و کار نیمه وقت می توانند به راحتی هزینه تحصیل خود را پوشش دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان

 

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

 

 




Scroll to Top