اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: هلندی

رشته تاریخ در هلند

 

 

 

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته تاریخ

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد تاریخ اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار کارشناسی ارشد تاریخ و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد تاریخ از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد تاریخ می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی ارشد تاریخ و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی ارشد تاریخ نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته تاریخ  می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته تاریخ  در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه کارشناسی ارشد تاریخ در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان کارشناسی ارشد تاریخ بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان کارشناسی ارشد تاریخ تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته تاریخ  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته تاریخ بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

 

دوره های در نظر گرفته شده برای گرایش تاریخ

گرایش های مختلف رشته تاریخ در از خارج کشور و معرفی بهترین گرایش رشته تاریخ در خارج از کشور

تحصیل در مقطع کارشناسی گرایش تاریخ سه تا چهار سال به طول می انجامد که باز هم بستگی به ساختار کشور مورد نظر دارد. به طور کلی رشته تاریخ دامنه گسترده ای از انتخابات همراه با شرکت در کلاس ها در سال اول تحصیلی را در اختیار افراد قرار می دهد و پس از آن برای کسب تخصص بیشتر برنامه ریزی می کند.

مطالعه تاریخ تنها به یادآوری وقایع و حوادث تاریخی محدود نمی شود، بلکه مواردی مانند : تجزیه و تحلیل وقایع تاریخی، مطالعه فرایند ها و آثار باستانی در سراسر جهان را نیز در بر می گیرد. برای مثال : شورش های مختلف و جنگ های کشوری شکل گرفته در کشورهای خاص یا چگونگی تحمیل اعتقادات برای نفوذ در افکار افراد معاصر از دیگر موارد مهم در مطالعه تاریخ می باشند.

 

به طور معمول شما قادر به ارزیابی تکالیفی از جمله : تجزیه و تحلیل بحث های مختلف و پاسخ به بیانیه های آغاز شده خواهید بود. در اواخر سال های تحصیلی یا در طول ترم شما ملزم به شرکت در آزمون هایی خواهید بود. به علاوه، دامنه مطالعات شما مواردی مانند : تمرکز بر پایان نامه و تخصص یافتن در رشته ای مورد علاقه را در بر می گیرد، مواردی که شرکت در بحث های ژرف و تجزیه و تحلیل در مورد مجموعه عناوین با توجه به انتخاب شما را می طلبد.

 

تاریخ تخصصی

ظاهرا هیچ انتهایی برای اخذ تخصص در گرایش تاریخ با توجه به دوره های موجود و موقعیت های ممکن در نظر گرفته نشده است.

در بعضی از موارد، شرکت در دوره های تخصصی تاریخ در دانشگاه های ملی یا مناطق تاریخی امکان پذیر می باشد. برای مثال امکان اخذ تخصص تاریخ در دانشگاه ملبورن استرلیا یا مراکزی که به این موضوع اختصاص یافته اند وجود دارد در حالی که در دانشگاه ملی Autonoma de Mexico شما قادر به مطالعه تاریخ آمریکای میانه خواهید بود. ناگفته نماند که اخذ تخصص های موجود بستگی به دانشگاه فعلی شما، اعضای دانشکده و پروژه های تحقیقی خواهد داشت. لذا اگر شما علاقه مند به کسب تخصص در رشته ای خاص هستید میبایست به دنبال تحصیل در آکادمی های خاص و شرکت در سخنرانی های مرتبط با گرایش تحصیلی خود باشید.

 

جنگ جهانی اول و دوم

بسیاری از ویرانی ها و جنگ های بشری تاریخ در طول این دوره اتفاق افتاد و فضای تاریخی بسیاری را ایجاد کرد. اگر شما قصد مطالعه جنگ های جهانی اول و دوم را دارید، شما قادر به تجزیه و تحلیل منابع مختلف و وقایع مرتبط با آن جهت آگاهی از چگونگی شکل گیری جنگ های جهانی ( برای مثال : ترور فرانتس فردیناند ) خواهید بود. از دیگر موارد مرتبط با این موضوع مواردی مانند : آلمان نازی / رایش سوم، جنگ طلایی و استالینیسم را در بر می گیرد.

دوره میانه

از دیگر مطالعات تخصصی، تمرکز بر دوره میانه به معنای مطالعه پیروزی های نرمان ها و یا مرگ سیاه در انگلستان می باشد. همچنین شما قادر به مطالعه دوره رنسانس، هنرهای تاریخی در دوره رنسانس، تاثیر دوره رنسانس بر تاریخ اروپا و بحث های مختلف تاریخی با توجه به موضوع انتخابی خواهید بود.

 

اخذ تخصص ( آگاهی در مورد کشوری خاص )

با توجه به موارد ذکر شده، اخذ تخصص در گرایش تاریخ به صورت گسترده ای بستگی به کشور انتخابی شما دارد. برای مثال : در کشور انگلستان شما قادر به مطالعه پیروزی های بریتانیا یا امپراتوری بریتانیا خواهید بود، در حالی که در آمریکا شما قادر به شرکت در دوره هایی که مواردی مانند : استعمار، استقلال یا تاریخ آمریکا را پوشش می دهد خواهید بود. اگر شما علاقه مند به مطالعه تاریخ کشورهای مختلف ( برای مثال : کشور ژاپن از سال 1868 هستید ) دانشگاه های مختلفی وجود دارند که برنامه های تخصصی بسیاری را در اختیار شما قرار می دهند. اگر شما مطالعه تاریخ دیگر کشورها را انتخاب کرده اید، فرصت گذراندن برخی از اوقات در مکان های مختلف برای شما وجود خواهد داشت.

 

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته تاریخ در خارج از کشور

با توجه به موضوعاتی مانند : علوم انسانی و علوم اجتماعی، امکان دسترسی به دامنه گسترده ای از مشاغل تاریخی برای فارغ التحصیلان وجود خواهد داشت. فارغ التحصیلان گرایش تاریخ قادر به فراگیری دامنه گسترده ای از دانش تاریخی در گذشته، میزان تلاش های بشری، تجزیه و تحلیل افکار بشری برای ارتباط آن با مشکلات امروزه جامعه بشری خواهند بود، افکاری که با نگرش های عمیقی در مورد سیاست، فرهنگ و انگیزه های اجتماعی، شمایل تاریخی، حوادث و جنبش های تاریخی در آمیخته است. ناگفته نماند که مطالعه تاریخ تمرکز بر مسائلی مانند : فرهنگ، اقتصاد، سیاست و عناوین اجتماعی حاضر در دنیای مدرن را در بر می گیرد.

 

مشاغل تاریخی ( تحقیق در خصوص میراث فرهنگی )

اگر شما علاقه بسیاری به کسب تخصص در گرایش تاریخ دارید، پیشنهاد می شود که مسئله انجام تحقیقات در بحث تاریخی را دنبال نمایید. این مبحث آموزشی به انجام تحقیقات دانشگاهی، شرکت در سخنرانی ها یا مطالعه میراث فرهنگی در موزه ها، نمایشگاه ها و یا مکان هایی که بر حفظ  آثار تاریخی متمرکز اند مربوط می شود. دیگر مطالعات یا آموزش های تخصصی تر برای خود فرد مفید می باشند.

 

 

 

 

 

 

 

مشاغل تاریخی ( کار در بخش موزه )

اگر شما قصد کار کردن در موزه ها را دارید، مشاغل تاریخی بسیاری برای شما موجود می باشد. کسب مهارت و تجربه در این بخش برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد بسیار مفید می باشد.

از اهداف اصلی متصدیان موزه آگاهی دادن، آموزش و ایجاد انگیزه در بینندگان می باشد. چه شما مدیر موزه های کوچک باشید و یا در موزه ای بزرگ مشغول به کار باشید، تضمین حفاظت درست از آثار تاریخی و مدیریت موثر کارکنان موزه از مسئولیت های اصلی شما می باشد.

کارمندان موزه با هدف در اختیار قرار دادن اطلاعات کافی در اختیار تمامی افراد در سنین مختلف و آموزش های لازم برای بازدید کنندگان فعالیت می نمایند.

کارمندان موزه / نمایشگاه ها، مسئول اجرای تمام پروژه های مدیریتی دائم یا موقتی در نمایشگاه ها، اجرای قوانین موزه، روابط عمومی و سایر موارد خواهند بود.

 

مشاغل تاریخی ( در بخش های آموزشی )

بسیاری از فارغ التحصیلان گرایش تاریخ، قادر به کار کردن در مراکز آموزشی در مقطع دبیرستان یا دانشگاه به عنوان یک دبیر خواهند بود. برای تدریس مقطع دبیرستان، کسب صلاحیت حرفه دبیری ضروری می باشد، در حالی که برای تدریس در دانشگاه ها، ادامه تحصیل تا مقطع دکتری نیاز می باشد. بسیاری از مشاغل تاریخی در دانشگاه ها مواردی مانند : تدریس و فعالیت های تحقیقی را در بر می گیرند و اعضای دانشکده ملزم به ارائه سخنرانی و یا تدریس خصوصی خواهند بود. ناگفته نماند که فعالیت های تحقیقی بایستی با توجه به گرایش انتخابی صورت گیرد.

 

 

 

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

 

 




Scroll to Top